«Ξέρεις αγγλικά; Έχεις δυο χέρια; Έχεις δυο πόδια; Έλα μέσα να δουλέψεις».
Με αυτή τη φράση, στη λογική της υπερβολής ασφαλώς, περιγράφει ο Γενικός Γραμματέας Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Δημήτρης Κουμπαράκης τον τρόπο που γίνονται οι προσλήψεις πλέον για τους υπαλλήλους υποδοχής, καθώς οι τουριστικές επιχειρήσεις στην Κρήτη αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα.
«Στο παρελθόν για να προσλάβουμε έναν υπάλληλο υποδοχής έπρεπε να γνωρίζει τρεις γλώσσες, πρόγραμμα ξενοδοχειακό, να έχει μια προϋπηρεσία, να έχει βγάλει σχολή και να είναι ευχάριστος και εμφανίσιμος» διευκρινίζει μιλώντας στο ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103.1 και στους Γιάννη Ζωράκη και Δημήτρη Πιτσουλάκη ο κ. Κουμπαράκης, με την επισήμανση ότι τα πράγματα πλέον έχουν αλλάξει και δεν μπορούν να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις που τίθενται για το service της Κρήτης.
«Τα προβλήματα είναι και αυξημένα σε σχέση με πέρυσι» υποστηρίζει ο κ. Κουμπαράκης και προσθέτει:
«Τα ξενοδοχεία αυξάνονται. Οι υφιστάμενες κλίνες σε ξενοδοχεία αυξάνονται. Αλλά το προσωπικό δεν αυξάνεται. Στο μεταξύ δεν βλέπουμε να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα για να προσελκύσουμε κόσμο στον Τουρισμό. Αυτή τη στιγμή όλα τα ξενοδοχεία αναζητούν υπάλληλους υποδοχής».
Στροφή στην … Πολυτέλεια
Το παράδοξο δημιουργίας πολλών πολυτελών μονάδων στην Κρήτη που δεν έχουν ωστόσο δυνατότητες να προσλάβουν αντίστοιχα καταρτισμένο προσωπικό επισημαίνει ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδοχείων. Αυτό βέβαια συμβαίνει όπως εξηγεί, διότι αν δεν υπάρξει επένδυση στις De luxury μονάδες δεν μπορεί να αναμένεται και η προσδοκώμενη κερδοφορία που είναι απαραίτητη δεδομένης της εκτίναξης των λειτουργικών εξόδων στον Τουρισμό.
«Όντως ο κόσμος στρέφεται στο να κάνει μονάδες πολυτελείας επιδιώκοντας στην αναβάθμιση του προϊόντος του κι αναζητώντας πελάτες με μεγαλύτερες οικονομικές δυνατότητες που να μπορούν να ξοδέψουν και περισσότερα χρήματα, διότι τα κοστολόγια είναι πολύ μεγάλα και οι χαμηλές κατηγορίες δεν μπορούν να πάρουν υψηλές τιμές» αναφέρει ο κ. Κουμπαράκης κι εξηγεί:
«Αν δεν δοθούν όμως υψηλές τιμές τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να επιβιώσουν γι’ αυτό και υπάρχει μια στροφή στα πεντάστερα και στα de luxury ξενοδοχεία.
Δεν αρκεί όμως ένα ξενοδοχείο να είναι σε εγκαταστάσεις πολυτελείας. Πρέπει να έχεις και κατάλληλο προσωπικό. Να ξέρει να του μιλήσει ευγενικά και όμορφα. Να ξέρει πώς θα τον εξυπηρετήσει. Να έχει ευγένεια. Αυτά δυστυχώς δεν τα βρίσκουμε από τις σχολές, αναγκαζόμαστε να τα προσφέρουμε στο προσωπικό μας εμείς με εσωτερικές εκπαιδεύσεις».
Φωνή βοώντος
Τεράστιες είναι οι προσπάθειες που έχουν γίνει απ’ όλους τους φορείς για να πείσουν την κυβέρνηση και όλους τους συναρμόδιους να ενσκύψουν στα προβλήματα του Τουρισμού επισημαίνει ο κ. Κουμπαράκης, που δηλώνει ότι δεν αντιλαμβάνεται τους λόγους για τους οποίους το Κράτος αν και γνωρίζει πως ο Τουρισμός αποτελεί βασική πηγή εσόδων του, δεν ασχολείται με αυτόν.
«Αγωνιζόμαστε και συμμετέχουμε σε εκθέσεις και σε δημόσιες σχέσεις για να φέρουμε τουρισμό, αλλά δεν ξέρουμε πώς θα τον εξυπηρετήσουμε» αναφέρει ο κ. Κουμπαράκης και προσθέτει:
«Δεν ξέρω αν γνωρίζει το ελληνικό κοινό πόσες προσπάθειες, υπομνήματα και προτάσεις έχουν υποβάλει όλοι οι φορείς προς όλους τους υπεύθυνους και την κυβέρνηση. Πραγματικά δεν ξέρω για ποιο λόγο οι κυβερνήσεις διαχρονικά δεν έχουν ενσκήψει στα προβλήματα του Τουρισμού, με δεδομένο ότι για τη χώρα θεωρητικά ο Τουρισμός αντιμετωπίζεται σαν η βαριά βιομηχανία μας. Ενώ όμως αντιμετωπίζεται σαν τέτοια δεν υπάρχει αντίστοιχη μέριμνα».