Το σκρολάρισμα στο κινητό γίνεται και πεδίο αγορών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, καθώς 8 στους 10 ψωνίζουν διαδικτυακά με τη μέση δαπάνη εξαμήνου να αυξάνει κατά 110 ευρώ.
Ραγδαία αύξηση συνεχίζουν να εμφανίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα, με το e-commerce να καταγράφει υψηλά επίπεδα πωλήσεων στην ελληνική αγορά. Πλέον, σχεδόν 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν online (77%). Μάλιστα, η μέση εξαμηνιαία δαπάνη έχει φτάσει τα 1.000 ευρώ στο e-commerce, αυξημένη κατά 110 ευρώ σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Όσον αφορά δε τα βασικά προϊόντα που αγοράζουν online, οι τρεις top κατηγορίες προϊόντων, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας της Focus Bari, είναι τα ρούχα (40%), τα παπούτσια (33%) και τα ηλεκτρονικά είδη (28%).
Η στροφή των Ελλήνων στις ψηφιακές πωλήσεις έρχεται ως συνέχεια της συνεχώς αυξανόμενης διείσδυσης του Internet στη ζωή των Ελλήνων. Πλέον, όλοι οι Έλληνες (96%) ηλικίας 13-74 χρόνων είναι χρήστες του Διαδικτύου, συνδέονται κυρίως από το κινητό τους, και περνούν κατά μέσο όρο 2 ώρες «συνειδητοποιημένο χρόνο» την ημέρα online.
Ενδεικτικό της εξάρτησης του Έλληνα από το Internet είναι ότι σήμερα πάνω από 1 στους 3 Έλληνες και πάνω από 1 στα 2 μέλη της Gen Z δηλώνουν ότι δεν θα μπορούσαν να ζήσουν χωρίς ίντερνετ! Οι Έλληνες δεν βρίσκονται απλά συνδεδεμένοι, αλλά αξιοποιούν και τις αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη: το Chat GPT χρησιμοποιείται ήδη από έναν στους τέσσερις Έλληνες.
Συγκεκριμένα το 25% απαντά ότι το χρησιμοποιεί και έχει λογαριασμό, το 25% δεν το έχει καθόλου ακουστά. Το 22% το έχει ακουστά αλλά δεν γνωρίζει ακριβώς τι είναι και το 28% το χρησιμοποιούν φίλοι και γνωστοί αλλά όχι οι ίδιοι.
Μπορεί οι ηλεκτρονικές αγορές να ανεβαίνουν στην ατζέντα των Ελλήνων καταναλωτών, ωστόσο δεν είναι ο κύριος λόγος που συνδέονται στο Διαδίκτυο. Για όλες τις δημογραφικές ομάδες ο βασικός λόγος που βρίσκονται online είναι τα social media. Οι νεαρές ηλικίες μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari, φτάνουν να αφιερώνουν κατά μέσο όρο 3 ώρες την ημέρα «συνειδητά» (καθώς ο μη συνειδητοποιημένος χρόνος scrolling on social πιθανά είναι πολύ περισσότερος).
Το Facebook -σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της πανελλήνιας έρευνας Focus on Tech Life της Focus Bari- είναι ξεκάθαρα το δίκτυο των «μεγαλύτερων 35+», ενώ στους Gen Z κυριαρχεί το Instagram και εξίσου «δυνατά» και το Tik Tok, που αναπτύχθηκε ραγδαία μέσα στα τελευταία τρία χρόνια.
Αυτό που υπογραμμίζει η έρευνα με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο είναι ότι οι Έλληνες θέλουν να συνδέονται από παντού και γι αυτό είναι οπαδοί του mobile internet. Για την ακρίβεια οι Έλληνες είναι φανατικοί του mobile, με το 92% να περιηγείται στο Διαδίκτυο μέσω του κινητού (ανεξαρτήτως συχνότητας) και το 88% σε καθημερινή βάση.
Πηγή: news247.gr