Μόλις μία ημέρα πριν από την «μαύρη» επέτειο του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος που έχει σημειωθεί στην Ελλάδα, που κόστισε την ζωή 57 ανθρώπων, κατά κύριο λόγο, νέων, σοβαρά ερωτήματα παραμένουν ακόμη αναπάντητα. Στο τελικό πόρισμα «καταπέλτη» της επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ) που θα παραδοθεί ηλεκτρονικά σήμερα (27/02) στον εφέτη-ανακριτή, καταγράφονται τα εγκληματικά κενά ασφαλείας του σιδηροδρόμου, τα ανθρώπινα λάθη και οι παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών.
Μεταξύ άλλων συγκλονιστικών συμπερασμάτων, για τον τρόπο που λειτουργούσε – και συνεχίζει να λειτουργεί – ο ελληνικός σιδηρόδρομος, η ΕΔΑΠΟ σημείωσε ότι η μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών δεν θα είχε συμβεί, στην περίπτωση που λειτουργούσε η φωτοσήμανση. Αυτό και μόνο, ήταν αρκετό. Χαρακτήρισε μάλιστα «αδιανόητο» ότι και οι τέσσερις μηχανοδηγοί θα έβλεπαν ότι το φανάρι από πράσινο γίνεται κόκκινο, θα το αγνοούσαν και θα άφηναν το τρένο να περάσει.
Η τεράστια ανάφλεξη και η ανεξήγητη ουσία «ξυλόλιο»
Οι οικογένειες των 57 θυμάτων δεν έχουν προλάβει να τους τιμήσουν, καθώς ακόμη βασανίζονται για την δικαίωσή τους. Ένα από τα βασικότερα ερωτήματα, μέχρι και σήμερα, παραμένει αναπάντητο. Δεν έχει διευκρινιστεί η καύσιμη ύλη, η οποία προκάλεσε την αρχική ανάφλεξη και συνέβαλε στην εξέλιξης της φωτιάς, η οποία, όπως αποκαλύφθηκε χθες κατά την συνέντευξη Τύπου για το δυστύχημα στα Τέμπη, κόστισε την ζωή σε τουλάχιστον 5 επιβάτες.