Ο Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα, σε αποκλειστική συνεργασία με την ελληνική EasyPower, δίνει μία καινοτόμο προσέγγιση και μια ρεαλιστική, ανταγωνιστική και άμεσα εφαρμόσιμη λύση στις αυξανόμενες ενεργειακές ανάγκες αεροδρομίων, λιμανιών, αυτοκινητοδρόμων, καθώς και άλλων μεγάλων καταναλωτών, για πρόσβαση σε καθαρή ενέργεια.
Τα τελευταία χρόνια μεγάλοι καταναλωτές ειδικά στον κλάδο των μεταφορών, όπως λιμάνια, αεροδρόμια και αυτοκινητόδρομοι, αναζητούν τρόπο να καλύψουν εξ ολοκλήρου τις ενεργειακές ανάγκες τους με πράσινη ενέργεια, αφού πέρα από φιλική προς το περιβάλλον και φθηνή ως προϊόν, η ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές δεν επιβαρύνεται και από μία σειρά από τέλη άνθρακα. Περαιτέρω, η εντεινόμενη τάση εξηλεκτρισμού των μεταφορών δημιουργεί μεγαλύτερη ανάγκη για ηλεκτρική ενέργεια που τα δίκτυα ηλεκτρισμού δυσκολεύονται να καλύψουν άμεσα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι αυτοκινητόδρομοι, όπου με βάση το κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ εκτιμάται πως στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια θα απαιτούνται νέοι υποσταθμοί τουλάχιστον 10 MW νέας ηλεκτρικής ισχύος ανά 60 χλμ. δρόμου, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αξιοποιώντας την εξειδικευμένη γνώση που διαθέτει ως ο μεγαλύτερος παραγωγός καθαρής ενέργειας στην Ελλάδα αλλά και ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων με περισσότερα από 1.600 χλμ. αυτοκινητοδρόμων υπό διαχείριση, έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα που έχει δημιουργηθεί μεταξύ της όλο και πιο επιτακτικής ζήτησης εκ μέρους των μεγάλων καταναλωτών για πρόσβαση σε πράσινη ενέργεια και της εξαιρετικά απαιτητικής διαχείρισης που αυτή προκαλεί στα δίκτυα ηλεκτρισμού, μέσω μιας πρωτοπόρου ενεργειακής αρχιτεκτονικής και μίας ειδικά σχεδιασμένης εφαρμογής αξιοποίησης Ανανεώσιμων Πηγών με Αποθήκευση Ενέργειας (με χρήση μπαταριών).
Παρότι η ιδέα για τοπική παραγωγή και αποθήκευση πράσινης ενέργειας για την κάλυψη των αναγκών μίας μεταφορικής υποδομής δεν φαντάζει πρωτάκουστη, εντούτοις η πιστοποιημένα πετυχημένη εφαρμογή της αποτελεί σημαντική πρωτιά. Πρόκειται για ένα έργο που η ιδέα, η αρχιτεκτονική και η πρωτοποριακή τεχνολογία του, διαμορφώνουν ένα νέο πλαίσιο σχεδιασμού, κατασκευής και λειτουργίας «Πράσινων» σταθμών ταχυφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που καλύπτει πλήρως τις αδυναμίες που αντιμετωπίζουν όχι μόνο τα ελληνικά αλλά και τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά δίκτυα για την ηλεκτροφόρτιση.