Συνέντευξη στη Μαρία Σπυριδάκη
Συνέντευξη στο themakritis.gr παρέθεσε ο συντονιστής κατασκευών και υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Τέρ να για το αεροδρόμιο Καστελίου κος Γιάννης Σμαραγδάκης . Ως επικεφαλής όλων των κατασκευών στα εργα υποδομής και στα κτηριακά ο κος Σμαραγδάκης μας έκανε έναν απολογισμό , του έως τώρα έργου και πως προχωράει.
Με βάση το χρονοδιάγραμμά σας, σε τι ποσοστό υλοποίησης είναι το αεροδρόμιο;
Το συνολικό έργο που περιλαμβάνει κτήρια και υποδομές ανέρχεται στο 28%, μέχρι στιγμής. Τελειωμένα κτήρια είναι το αστυνομικό μέγαρο , ένα κτήριο 1000 τμ , η δεξαμενή 50.000 κυβικών που κάνει ανάσχεση στα νερά του κάμπου και δεν έχουν πλημμυρίσει τα χωριά δύο χρόνια τώρα . Επιπλέον η χάραξη των διαδρόμων απογείωσης και τροχοδρόμησης.
Τέλος ένα μεγάλο μέρος της οδοποιίας έχει σχεδόν τελειώσει , όπως είναι αυτό της Χερσονήσου καθώς και ένα μεγάλο κομμάτι του κεντρικού κτηρίου του αεροδρομίου.
Έχει γίνει αρκετή κουβέντα για τα αντιπλημμυρικά έργα στο Καστέλι , όπου η ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει την κατασκευή τους . Αυτό πως ωφελεί, τους δημότες Μινώα πεδιάδος;
Η εταιρία με βάση το σκεπτικό ότι θα κάνει μια τεράστια τεχνική παρέμβαση στον κάμπο, ανέλαβε την ευθύνη και της αντιπλημμυρικής θωράκισης . Αυτό πρακτικά έχει ξεκινήσει δύο χρόνια. Έχουμε κάνει έργα ανάσχεσης και συλλογής του νερού το οποίο και «πέφτει» στην τεράστια τεχνητή λίμνη των 50.000 κυβικών. Το αποτέλεσμα; Δεν έχουν γίνει δύο χρόνια τώρα πλημμυρικά φαινόμενα στην περιοχή. Επίσης κατασκευάζεται ο μεγάλος βιολογικός Καστελίου , στον οποίο θα συνδέονται και οι αποχετεύσεις των χωριών αυτών, που θα είναι μέσα στο αεροδρόμιο. Αυτός ο βιολογικός θα είναι τριτοβάθμιας επεξεργασίας και το νερό που θα βγαίνει , θα κάνει για άρδευση. Φανταστείτε ότι από εκεί θα εξυπηρετούνται οι ανάγκες επτά χωριών. Τέλος , έχουμε έτοιμη την προμελέτη για την υπόλοιπη αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής και περιμένουμε από το υπουργείο υποδομών την οριστική εντολή για να συνεχίσουμε την εκτέλεση των έργων . Αυτά θα γίνονται παράλληλα και με τις υπόλοιπες εργασίες στο αεροδρόμιο.
Πολύς λόγος γίνεται αναφορικά με τη μεταφορά των καυσίμων των αεροπλάνων , μέσω του ΒΟΑΚ. Υπάρχει πλάνο να γίνεται με κάποιον άλλο τρόπο;
Προς το παρόν οι μελέτες αφορούν στη μεταφορά καυσίμου μέσω βυτιοφόρων οχημάτων . Η σύσταση είναι να κινούνται βράδυ και ώρες όπου δεν θα προκαλούν κυκλοφοριακό κομφούζιο, καθώς θα είναι συχνή η διέλευσή τους. Ωστόσο το σενάριο της διασύνδεσης αγωγού και διακίνησης του καυσίμου μέσω αυτού. , δεν έχει εγκαταλειφθεί.
Ένα άλλο , πιο τεχνικό , ζήτημα όπου συζητείται συχνά είναι η διαχείριση των εμπορικών και των πτήσεων της αεροπορίας. Πώς θα γίνεται αυτό ταυτοχρόνως;
Καταρχάς να πούμε ότι καταργείται ο πύργος ελέγχου της αεροπορίας και έχει ξεκινήσει η ανέγερση ενός θηριώδους σε έκταση πύργου ελέγχου , στον οποίον θα μεταφερθούν όλες οι υπηρεσίες του στρατιωτικού αεροδρομίου και του διεθνούς . Επομένως θα γίνεται «εκ των έσω» η συνεργασία και η συνεννόηση για το πτητικό πλάνο της ημέρας.
Σήμερα μαθαίνουμε ότι ο διεθνής αερολιμένας Καστελιού θα είναι ο πιο GREEN ΑΕΡΟΛΙΜΈΝΑΣ της Ευρώπης ! Πώς προκύπτει ;
Ισχύει!! Αρχικά, το κεντρικό κτήριο του αεροδρομίου θα είναι σε τέσσερα επίπεδα συνολικής έκτασης 91.000 τμ. Αυτό το κτήριο φτιάχνεται με πιστοποίηση LEED ως πράσινο βιοκλιματικό κτήριο.( Τι είναι η πιστοποίηση LEED σε σχέση με τον βιοκλιματικό σχεδιασμό.
Το LEED αποτελεί ένα σύνολο από συστήματα βαθμολόγησης για το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη διατήρηση πράσινων κτιρίων, κατοικιών και γειτονιών. Η μέθοδος αναπτύχθηκε από το U.S. Green Building Council (USGBC) βοηθώντας τους ιδιοκτήτες και χρήστες των αντίστοιχων κτιρίων να είναι περιβαλλοντικά υπεύθυνοι και να
χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τους διαθέσιμους πόρους)
Αυτό σημαίνει ότι θα τηρεί όλες τις προδιαγραφές για ένα κτήριο με μηδενικό αποτύπωμα στο περιβάλλον . Επιπροσθέτως ,θα χρησιμοποιεί στις ενεργειακές του ανάγκες ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές.
Αναφορικά με την οδοποιία , που είναι στην δικαιοδοσία της κατασκευάστριας εταιρίας, ποιο είναι το πλάνο ,που βλέπουμε να ολοκληρώνεται;
Αυτό που έχει κατασκευαστεί σε μεγάλη έκταση είναι η διασύνδεση Καστελίου , άπτον ΒΟΑΚ στη Χερσόνησο προς το Καστέλι. Αυτός θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος, ο οποίος δεν θα συνδέεται με τα γύρω χωριά , παρα μόνο με πολλούς ανισόπεδους κόμβους . Από την εντελώς αντίθετη πλευρά θα είναι ο νότιος άξονας , ο οποίος θα συνδέεται με τον μελλοντικό ΝΟΑΚ. Αυτός θα είναι ένας δρόμος με ανοιχτή πρόσβαση των κατοίκων στις αγροτικές τους περιουσίες. Μόλις τελειώσουν οι δρόμοι θα παραδοθούν στην Περιφέρεια Κρήτης . Μένει να αποφασιστεί , τι θα γίνει με τον κεντρικό δρόμο του αεροδρομίου , από το Ηράκλειο καθώς η Περιφέρεια Κρήτης έχει κάνει πρόταση για τούνελ στις Ξηροκαμάρες και περιμένουμε την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών.