Στο άνοιγμα των τεχνικών προσφορών για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο ύψους 2 δισ. ευρώ, προχώρησε σήμερα το Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εκφράζοντας και την βούληση του Πρωθυπουργού να ξεπαγώσει το έργο.
Από τη στάση των εταιρειών θα εξαρτηθεί και ο χρόνος που θα χρειαστεί για να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές του μεγάλου διαγωνισμού, στον οποίο συμμετέχουν η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις- Μυτιληναίος, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ΑΒΑΞ-Egis-Meridiam.
Προχθές το υπουργείο υποδομών γνωστοποίησε στους τρεις ενδιαφερόμενους την ανάγκη για παράταση του χρόνου ισχύος των προσφορών και κατ΄ επέκταση των αντίστοιχων εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης μέχρι τις 7 Μαρτίου 2024.
Το υπουργείο ανακοίνωσε επίσης σήμερα ότι υποβλήθηκαν οικονομικές προσφορές για την επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά και ότι κατατέθηκαν συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου για την κατασκευή του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι.
Επιπλέον, υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής του έργου αναβάθμισης του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, στο Τμήμα Άνω Λιόσια – Μέγαρα.
Προχωρούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση τεσσάρων νέων, μεγάλων έργων στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, όπως αναφέρει σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
«Τα έργα προχωρούν, η Ελλάδα αναπτύσσεται, ισχυροποιείται και αναβαθμίζεται», τονίζει ο κ. Σταϊκούρας.
Στο σύνολό του ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης θα συνδέει τον Κίσσαμο, στο δυτικό άκρο της Κρήτης, με τη Σητεία στο ανατολικό.
Με την ολοκλήρωσή του, θα παραδοθεί στο νησί ένας ασφαλής και σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα απαλλάξει την Κρήτη από τα δεκάδες τροχαία ατυχήματα που γίνονται κάθε χρόνο στην άσφαλτο, με θύματα ως επί το πλείστον νέους ανθρώπους.
Υπενθυμίζεται ότι, o ΒΟΑΚ έχει προβλεφθεί να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης με περίπου 427 εκατ. ευρώ που εξασφαλίστηκαν για την κατασκευή του και με τα οποία καλύπτεται το σκέλος της δημόσιας συμμετοχής. Από αυτά, περίπου 200 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτήσουν το τμήμα της παραχώρησης Χανιά – Χερσόνησος και 90 εκατ. ευρώ τη ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη. Τα υπόλοιπα κονδύλια καλύπτουν την κατασκευή του τμήματος Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, που υλοποιείται ως δημόσιο έργο.