Με αφορμή τη Black Friday, μίλησε στο Θέμα Κρήτης, ο Μενέλαος Σκουλούδης, Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου. Όπως ανέφερε, η Black Friday δεν θεωρείται ανταγωνιστική, αλλά μια εκπτωτική περίοδος δύο-τριών ημερών που επεκτείνεται και τη Δευτέρα. Ο θεσμός της Black Friday δεν έχει υιοθετηθεί πλήρως από τις επιχειρήσεις, καθώς δεν έχει αποδειχθεί κερδοφόρος.
Συγκεκριμένα, παρατηρείται μια μεγάλη “κοιλιά” στις πωλήσεις πριν την Black Friday, καθώς οι καταναλωτές αναμένουν τις προσφορές. Η αυξημένη κίνηση κατά τη Black Friday και τις γύρω ημέρες δεν καλύπτει το κενό που δημιουργείται πριν.
Ως εκ τούτου, δεν υιοθετήθηκε από το σύνολο των καταστημάτων, και δεν ήταν ανοιχτή όλη η αγορά του Ηρακλείου την Κυριακή, παρά μόνο κάποια καταστήματα. Ο κ. Σκουλούδης. συμβουλεύει τους καταναλωτές να στηρίξουν την ελληνική επιχειρηματικότητα και να επιλέξουν τοπικές επιχειρήσεις για τις αγορές τους.
Η Cyber Monday στο επίκεντρο: Ηλεκτρονικές προσφορές και καταναλωτικές τάσεις
Για το ίδιο ζήτημα τοποθετήθηκε και ο Μάκης Σαββίδης, Αντιπρόεδρος Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Όπως τόνισε, η Cyber Monday αναδεικνύεται σε σημαντική “γιορτή” για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, διαφοροποιούμενη από την αρχική εστίαση της Black Friday στα φυσικά καταστήματα. Όπως τονίστηκε, σήμερα δεκάδες ηλεκτρονικά καταστήματα προσφέρουν καλύτερες τιμές και προσφορές σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων, με την Κρήτη να αποτελεί μια δυναμική αγορά που συμμετέχει ενεργά.
Στις καταναλωτικές προτιμήσεις, παρατηρείται ότι οι γυναίκες επιλέγουν κυρίως ένδυση, υπόδηση, αξεσουάρ και καλλυντικά, ενώ οι άνδρες στρέφονται πρωτίστως προς τα ηλεκτρονικά είδη, ακολουθούμενα από ένδυση, υπόδηση και αξεσουάρ. Τα οικιακά σκεύη και είδη σπιτιού συμπληρώνουν τις προτιμήσεις.
Τέλος, δόθηκε η συμβουλή στους καταναλωτές να διενεργούν εξαντλητική έρευνα αγοράς, να συμβουλεύονται πλατφόρμες σύγκρισης τιμών για την ιστορικότητα των τιμών και να επιλέγουν ασφαλείς τρόπους συναλλαγών.
