ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Κυριακή, 09/11/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Κόσμος»Πώς η Meta κερδίζει δισεκατομμύρια από τις διαδικτυακές απάτες

    Πώς η Meta κερδίζει δισεκατομμύρια από τις διαδικτυακές απάτες

    09/11/2025, 9:27 πμ6 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email
    Your browser does not support the video tag.
    Η Meta, μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, φέρεται να αποκομίζει δισεκατομμύρια δολάρια από διαφημίσεις-απάτες, στοχεύοντας χρήστες που είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν σε αυτές. Σύμφωνα με αποκαλυπτική έρευνα του Reuters, οι πλατφόρμες της Meta εμφανίζουν στους χρήστες τους καθημερινά έως και 15 δισεκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις. Σε εσωτερικά της έγγραφα, η Meta εκτιμά ότι το 10% των εσόδων προέρχεται από διαφημίσεις που σχετίζονται με απάτες και απαγορευμένα προϊόντα. Τα έγγραφα δείχνουν ότι η εταιρεία δίσταζε να διαγράψει απότομα λογαριασμούς —ακόμη και όσους θεωρούσε “τους πιο δόλιους απατεώνες”— επειδή ανησυχούσε ότι η μείωση των εσόδων θα περιόριζε τους πόρους που απαιτούνται για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης. Μερικοί από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους — γνωστοί ως “λογαριασμοί υψηλής αξίας” (High Value Accounts) — μπορούσαν να συγκεντρώσουν πάνω από 500 παραβάσεις χωρίς η Meta να τους απενεργοποιήσει, σύμφωνα με το Reuters. Όσο περισσότερες “παραβάσεις” συσσώρευε ένας λογαριασμός, τόσο υψηλότερα διαφημιστικά τέλη του επέβαλλε η εταιρεία, ουσιαστικά “τιμωρώντας” τους απατεώνες με ακριβότερες χρεώσεις. Η Meta αναγνώρισε ότι τα συστήματά της βοηθούσαν τους απατεώνες να στοχεύουν χρήστες που ήταν πιο πιθανό να κλικάρουν στις διαφημίσεις τους. “Οι χρήστες που κλικάρουν διαφημίσεις-απάτες είναι πιθανό να βλέπουν ακόμη περισσότερες, εξαιτίας του συστήματος προσωποποίησης διαφημίσεων της Meta, το οποίο προσαρμόζει το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντα του χρήστη”, ανέφερε το Reuters. Σύμφωνα με τα εσωτερικό έγγραφο του 2024, η Meta εκτιμά ότι οι χρήστες των εφαρμογών της βλέπουν 15 δισεκατομμύρια καταχωρήσεις “υψηλού κινδύνου” καθημερινά, πέραν των 22 δισεκατομμυρίων οργανικών προσπαθειών διαδικτυακής απάτης που συμβαίνουν ημερησίως. Πέρυσι, η εταιρεία υπολόγισε ότι περίπου 16 δισεκατομμύρια δολάρια —περίπου το 10% των εσόδων της— προέρχονταν από τέτοιες διαφημίσεις. Οι “υψηλού κινδύνου” απάτες περιλαμβάνουν ψεύτικα προϊόντα ή επενδυτικά σχήματα, απαγορευμένα ιατρικά σκευάσματα ή παράνομες δραστηριότητες όπως διαδικτυακά καζίνο. Η Meta ανησυχεί ιδιαίτερα για τις λεγόμενες “απάτες-απομιμήσεις”, οι οποίες χρησιμοποιούν φωτογραφίες διασήμων ή γνωστών εμπορικών σημάτων, καθώς φοβάται ότι οι εταιρείες αυτές μπορεί να αποσύρουν τη διαφημιστική τους παρουσία αν το πρόβλημα δεν αντιμετωπιστεί. Ένα παράδειγμα διαφήμισης έδειχνε φωτογραφία του Ίλον Μασκ με το μήνυμα: “Εγώ είμαι, έχω ένα δώρο για σένα – στείλε μου μήνυμα”. Άλλο παράδειγμα με φωτογραφία του Ντόναλντ Τραμπ υποστήριζε ότι ο Αμερικανός πρόεδρος προσφέρει 710 δολάρια σε κάθε πολίτη ως “ανακούφιση από τους δασμούς”. Ακόμη και ψεύτικες διαφημίσεις νομικών γραφείων υπόσχονταν “συμβουλές για την αποφυγή διαδικτυακών απατών”. Η Meta αφαίρεσε τις συγκεκριμένες διαφημίσεις μετά την έρευνα του Reuters, ωστόσο μόνο το 2024 εκτιμάται ότι κέρδισε 7 δισεκατομμύρια δολάρια από “υψηλού κινδύνου” διαφημίσεις. Ο Σαντίπ Άμπραχαμ, πρώην ερευνητής ασφαλείας της Meta, ο οποίος τώρα διευθύνει την εταιρεία συμβούλων Risky Business Solutions, δήλωσε στο Reuters ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να παρέμβουν. “Εάν οι ρυθμιστικές αρχές δεν ανέχονται τις τράπεζες να επωφελούνται από την απάτη, δεν θα πρέπει να την ανέχονται και στον τομέα της τεχνολογίας”, είπε.

    Η Meta αρνείται ότι επωφελείται από διαφημίσεις-απάτες

    Ο εκπρόσωπος της Meta, Άντι Στόουν, υποστήριξε ότι η έρευνα του Reuters “παρουσιάζει μια επιλεκτική εικόνα που διαστρεβλώνει τη στάση της Meta απέναντι στις απάτες”. Παραδέχτηκε ότι η εκτίμηση για 10% των εσόδων από απάτες ήταν “αόριστη και υπερβολικά γενική”. Αργότερα, η  εταιρεία δήλωσε ότι ο πραγματικός αριθμός είναι χαμηλότερος, επειδή η εκτίμηση περιλάμβανε και “πολλές” νόμιμες διαφημίσεις. Ωστόσο, δεν αποκάλυψε το πραγματικό ποσοστό. “Αντιμετωπίζουμε επιθετικά τις απάτες και τις ψεύτικες διαφημίσεις, γιατί ούτε οι χρήστες, ούτε οι νόμιμοι διαφημιζόμενοι, ούτε κι εμείς τις θέλουμε στις πλατφόρμες μας”, δήλωσε ο Στόουν.
    Ανέφερε επίσης ότι στις οικονομικές εκθέσεις της εταιρείας σημειώνεται πως οι απάτες “επηρεάζουν αρνητικά τα έσοδα”. Ωστόσο, σύμφωνα με το Reuters, την άνοιξη του 2025 η ομάδα ασφάλειας της Meta εκτίμησε ότι το ένα τρίτο όλων των επιτυχημένων απατών στις ΗΠΑ συνδέεται με τις πλατφόρμες της. Εσωτερικά έγγραφα ανέφεραν επίσης ότι “είναι ευκολότερο να προβάλλεις διαφημίσεις-απάτες στη Meta απ’ ό,τι στη Google”.
    Σύμφωνα με την εταιρεία, αν και φαινομενικά θλιβερά, αυτά τα έγγραφα ήρθαν εν μέσω τεράστιων βελτιώσεων στην προστασία από τη διαδικτυακή απάτη. Ο Στόουν δήλωσε στο Reuters ότι “τους τελευταίους 18 μήνες, μειώσαμε κατά 58% τις αναφορές χρηστών για διαφημίσεις-απάτες σε παγκόσμιο επίπεδο και, μέχρι στιγμής το 2025, έχουμε αφαιρέσει περισσότερα από 134 εκατομμύρια διαφημίσεις”. Ωστόσο, το 2023, η Meta απέλυσε όλους όσους εργάζονταν στην ομάδα που χειριζόταν τις ανησυχίες των διαφημιζόμενων σχετικά με ζητήματα δικαιωμάτων επωνυμίας και στη συνέχεια διέταξε το προσωπικό ασφαλείας να περιορίσει τη χρήση υπολογιστικών πόρων για να αφιερώσει περισσότερους πόρους στην ανάπτυξη της εικονικής πραγματικότητας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Επίσης, έγγραφα του 2024 δείχνουν ότι η Meta επέλεξε μια “μετριοπαθή” πολιτική, στοχεύοντας στη μείωση των εσόδων από απάτες κατά 1–3% ετησίως έως το 2027, ώστε να μην επηρεαστούν οι οικονομικές της προβλέψεις. Τον Φεβρουάριο του 2025, σύμφωνα με το Reuters, η εταιρεία ενημέρωσε την ομάδα που αξιολογεί ύποπτους διαφημιζόμενους ότι δεν επιτρέπεται να λαμβάνει μέτρα που θα κόστιζαν στη Meta πάνω από το 0,15% των συνολικών της εσόδων — δηλαδή περίπου 135 εκατομμύρια δολάρια. Τελικά, η Meta “επέκτεινε σημαντικά” τις ομάδες της που παρακολουθούν τις απάτες διαφημίσεις, δήλωσε ο Στόουν στο Reuters. Αλλά η Meta έλαβε επίσης μέτρα για να διασφαλίσει ότι δεν θα πληγεί πολύ σκληρά, ενώ παράλληλα θα χρειαστεί τεράστιους πόρους – 72 δισεκατομμύρια δολάρια – για να επενδύσει στην Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως αναφέρει το Reuters.

    “Η Meta πρέπει να δωρίζει τα έσοδα από τις απάτες” λέει πρώην στέλεχος

    Τα έγγραφα δείχνουν επίσης ότι η Meta κινητοποιείται μόνο όταν υπάρχει κίνδυνος επιβολής προστίμου, αν και τα κέρδη από τις απάτες είναι τριπλάσια από τα υψηλότερα πρόστιμα που θα μπορούσε να της επιβληθούν. Η αστυνομία της Σιγκαπούρης, για παράδειγμα, εντόπισε 146 διαφημίσεις-απάτες που στόχευαν χρήστες της χώρας. Ωστόσο, μόνο το 23% παραβίαζε ρητά τις πολιτικές της Meta, ενώ οι υπόλοιπες “παραβίαζαν το πνεύμα αλλά όχι τους κανόνες”. Οι απάτες αυτές περιλάμβαναν ψεύτικες επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα, πλαστά εισιτήρια συναυλιών και ανύπαρκτες εκπτώσεις 80% σε επώνυμα είδη. Η Meta αγνόησε επίσης ψεύτικες αγγελίες εργασίας που ισχυρίζονταν ότι προσλάμβαναν θέσεις εργασίας σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας. Ο Ρομπ Λίδερν, πρώην επικεφαλής του τμήματος επιχειρηματικής ακεραιότητας της Meta (που αποχώρησε το 2020), δήλωσε ότι είναι δύσκολο να γνωρίζει κανείς “πόσο έχει επιδεινωθεί η κατάσταση”, καθώς η Meta και άλλες πλατφόρμες δεν δίνουν πρόσβαση σε ανεξάρτητους ερευνητές για έλεγχο τυχαίων δειγμάτων διαφημίσεων. Μαζί με τον πρώην αντιπρόεδρο διαφημίσεων της Meta, Ρομπ Γκόλντμαν, ίδρυσαν τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό CollectiveMetrics.org, με στόχο τη “διαφάνεια στη ψηφιακή διαφήμιση και την καταπολέμηση παραπλανητικού περιεχομένου”. “Θέλουμε περισσότερη διαφάνεια. Θέλουμε τρίτους —ερευνητές, ακαδημαϊκούς, οργανισμούς— να μπορούν να αξιολογούν πόσο καλά κάνουν τη δουλειά τους οι πλατφόρμες στην αντιμετώπιση της απάτης”, τόνισε ο Λίδερν. Πρόσθεσε ότι η Meta και άλλες εταιρείες θα έπρεπε να ειδοποιούν τους χρήστες όταν αντιληφθούν ότι αυτοί κλίκαραν σε διαφήμιση-απάτη, αντί να τους στοχεύουν με ακόμη περισσότερες. “Οι απατεώνες δεν παίρνουν τα χρήματα του θύματος την πρώτη μέρα. Υπάρχει χρόνος για δράση”, είπε, προτείνοντας οι εταιρείες να δωρίζουν τα έσοδα από διαφημίσεις-απάτες σε οργανισμούς που εκπαιδεύουν το κοινό στην αναγνώριση τέτοιων κινδύνων. “Υπάρχουν τόσα που θα μπορούσαν να γίνουν με αυτά τα χρήματα”, κατέληξε. ΠΗΓΗ: ΕΡΤnews, Reuters
    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΑσανσέρ: Ολοκληρώνεται η διαδικασία απογραφής – Μέχρι πότε η προθεσμία
    επομενο Αποφασισμένος για το αποτέλεσμα ο ΟΦΗ

    σχετικα νεα

    Ενέργεια και τεχνολογία στο επίκεντρο της Κοινής Διακήρυξης Οικονομικής Ασφάλειας που υπέγραψαν Ελλάδα και ΗΠΑ

    07/11/2025, 11:01 μμ

    «Ανοικτός» δηλώνει ο Ντ. Τραμπ στην άρση των κυρώσεων που ζητεί το Ιράν

    07/11/2025, 8:52 πμ

    Το δικαίωμα στην άμβλωση απειλείται στην Ευρώπη, προειδοποιεί η Διεθνής Αμνηστία

    06/11/2025, 11:02 μμ

    Ξεκίνησαν νέοι βομβαρδισμοί του Ισραήλ στον Λίβανο

    06/11/2025, 10:01 μμ

    Η Κομισιόν παρουσίασε σχέδια για ταχύτερους και πιο συνδεδεμένους σιδηροδρόμους στην Ευρώπη

    05/11/2025, 8:47 μμ

    Ιστορική εκλογική νίκη του Ζοχράν Μαμντάνι που εξελέγη δήμαρχος της Νέας Υόρκης

    05/11/2025, 2:33 μμ
    Ροη ειδησεων

    Μειώσεις φόρων 1,5 δισ. ευρώ για 4 εκατομμύρια πολίτες το 2026 – Τι αλλάζει άμεσα και για ποιους

    09/11/2025, 12:28 μμ

    Η ανασκόπηση του Αλ. Καλοκαιρινού

    09/11/2025, 11:47 πμ

    Κ. Μητσοτάκης: «Οι βεντέτες και οι αυτοδικίες είναι απόβλητα περασμένων καιρών»

    09/11/2025, 11:07 πμ

    Συνελήφθη 21χρονος στα Χανιά – Κατηγορείται για δύο ληστείες και μία απόπειρα

    09/11/2025, 10:25 πμ

    Αποφασισμένος για το αποτέλεσμα ο ΟΦΗ

    09/11/2025, 9:57 πμ

    Πώς η Meta κερδίζει δισεκατομμύρια από τις διαδικτυακές απάτες

    09/11/2025, 9:27 πμ

    Ασανσέρ: Ολοκληρώνεται η διαδικασία απογραφής – Μέχρι πότε η προθεσμία

    09/11/2025, 8:54 πμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}