“Φουλάρουν” οι μηχανές για το έργο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι μετά την έγκριση, προ ημερών, από το ΚΑΣ της προμελέτης για την εγκατάσταση του ραντάρ του νέου αεροδρομίου σε σημείο κοντά στον λόγο Παπούρα, με την ταυτόχρονη υλοποίηση ωστόσο μέριμνα για τη διατήρηση και ανάδειξει των ευρημάτων, που εκτιμώνται σε μεγάλης αρχαιολογικής αξίας.
Αυτό σημαίνει ότι το επόμενο διάστημα μπορεί να ξεκινήσει η υλοποίηση ενός από τα σημαντικότερα έργα για την λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου.
Παράλληλα με την προ ημερών έγκριση της τροποποίησης της περιβαλλοντικής μελέτης από το ΥΠΕΝ λύνεται και το θέμα της δημιουργίας σήραγγας δύο κλάδων μήκους 2.822 μέτρων στο ένα ρεύμα και 2.754 μέτρων στο άλλο ρεύμα στον συνδετήριο άξονα του νέου αερολιμένα Καστελλίου με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
Το κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό 133 εκατ. ευρώ που θα πρέπει να εξασφαλιστεί χρηματοδοτικά.
To προφίλ του έργου για τη σήραγγα στις Ξηροκαμάρες
Εντός των δύο σηράγγων προβλέπονται 8 έξοδοι διαφυγής πεζών και δύο έξοδοι διαφυγής οχημάτων. Επίσης προβλέπονται δύο εσοχές εκτάκτου στάθμευσης σε κάθε κλάδο (με μεταξύ τους απόσταση περίπου 1.100 μέτρα). Επιπλέον προβλέπεται η κατασκευή Πυροσβεστικών Φωλεών (Π.Φ.) και Τηλεφώνων Εκτάκτου Ανάγκης (ΤΕΑ).
Αρχική λύση ήταν η διαπλάτυνση υφιστάμενου δρόμου στην περιοχή ωστόσο για περιβαλλοντικούς λόγους επιλέγεται η δημιουργία σήραγγας με την οποία μεγαλώνει σημαντικά το κόστος όμως η συνολική επιβάρυνση μειώνεται αρκετά από την μη χρήση -ακριβών- απαλλοτριώσεων στην επιφάνεια.
Θα είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Κρήτη καθώς αυτές του ΒΟΑΚ δεν θα ξεπερνούν το μήκος της. Η παραχωρησιούχος είναι το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR και τα έργα έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.
Αυτό σημαίνει πως πλέον το έργο είναι ελεύθερο από τις συγκεκριμένες εμπλοκές και η κατασκευή μπορεί να συνεχιστεί ανεμπόδιστα. Αυτό που μένει να διευκρινιστεί είναι το κατά πόσο έχει επηρεαστεί το χρονοδιάγραμμα του έργου.
Το νέο αεροδρόμιο και τα συνοδά έργα
Τo νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης θα φέρει σημαντική αποσυμφόρηση στην μεγάλη τουριστική κίνηση που δέχεται κάθε χρόνο το νησί.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της κατασκευής του νέου Αεροδρομίου, πραγματοποιείται επίσης σειρά σημαντικών έργων που θα αναβαθμίσουν την ευρύτερη περιοχή. Από τα πλέον εντυπωσιακά παράπλευρα έργα είναι η σύνδεση για πρώτη φορά με αυτοκινητόδρομο της Βόρειας με τη Νότια Κρήτη.
Το έργο αποτελεί επένδυση ύψους 480 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Προβλέπεται η δημιουργία τερματικού σταθμού 90.000 τ.μ., με διάδρομο απογείωσης 3.200 μέτρων, παράλληλο και συνδετηρίους τροχόδρομους, χώρους στάθμευσης αεροσκαφών, σειρά κτιρίων διαφόρων χρήσεων, εμπορικές χρήσεις 700 στρεμμάτων, καθώς και οδικά έργα υποδομής 45 περίπου χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 18 αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας.
Πηγή:ypodomes.com