Σίγουρα άλλωστε η πρόθεση των Βρετανών για ταξίδια θα μπορούσε να συγκρατείται προς ώρας και δεδομένων των επικείμενων ανακοινώσεων για τον προϋπολογισμό, καθώς η Βρετανίδα υπουργός Οικονομικών έκανε πρόσφατα λόγο για προϋπολογισμό «αναγκαίων επιλογών», αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο αυξήσεων φόρων προς όφελος της δημοσιονομικής σταθερότητας.
Σε κάθε περίπτωση η βρετανική αγορά αποτελεί μόνο ένα κομμάτι του εισερχόμενου τουριστικού μείγματος και η ελληνική ξενοδοχεία έχει αποδείξει ότι μπορεί να ανταπεξέρχεται ακόμα και σε δυσμενείς συνθήκες. «Η ΠΟΞ παρακολουθεί με ρεαλισμό τις εξελίξεις, επιμένοντας στο διαχρονικό ζητούμενο: τη διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού. Η ελληνική φιλοξενία έχει αποδείξει ότι μπορεί να αντεπεξέλθει ακόμη και στις πιο απαιτητικές συγκυρίες προσφέροντας ποιότητα, αυθεντικότητα και σταθερά επενδύοντας στο μέλλον του ελληνικού τουρισμού» επισημαίνει ο κ. Χατζής. Τονίζει ωστόσο ότι η συνταγή της συνέχισης της επιτυχίας «απαιτεί σταθερότητα, προβλεψιμότητα αλλά και στήριξη από την Πολιτεία, ώστε οι επιχειρήσεις να συνεχίσουν να επενδύουν με αυτοπεποίθηση και να παραμένουν ανταγωνιστικές.
Ενίσχυση της συνδεσιμότητας
Την πρόσκαιρη συγκράτηση συμπληρώνουν ενθαρρυντικά σημάδια, που αφορούν κυρίως
στον προγραμματισμό των βρετανικών αεροπορικών και tour operators για το επόμενο έτος. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι
Jet2,
British Airways και easyJet παίρνουν θέσεις για την επόμενη σεζόν προχωρώντας σε κινήσεις επέκτασης, όπως προέκυψε κι από τις σχετικές επαφές που είχε η υπουργός Τουρισμού,
Όλγα Κεφαλογιάννη στο πλαίσιο της έκθεσης.
Συγκεριμένα o ταξιδιωτικός οργανισμός των
Jet2.com και Jet2holidays, με μεγάλο μερίδιο όσον αφορά τη βρετανική αγορά στη χώρα μας ανακοίνωσε το
μεγαλύτερο πρόγραμμα που έχει ανακοινώσει ποτέ για τη χώρα μας εν όψει της θερινής σεζόν του 2026, προσθέτοντας 100.000 επιπλέον θέσεις σε σχέση με φέτος και φτάνοντας τελικά τα
3 εκατομμύρια διαθέσιμες θέσεις συνολικά σε 110 αεροπορικές συνδέσεις ανά την Ελλάδα.
Στις νέες πτήσεις που προστίθενται από περιφερειακά βρετανικά αεροδρόμια περιλαμβάνεται η Χαλκιδική, η Πρέβεζα, η Κως αλλά και η απευθείας συνδέσεις από Εδιμβούργο προς Κεφαλονιά και Καλαμάτα. Παράλληλα στο πρόγραμμα του ομίλου εντάσσονται και νέοι προορισμοί όπως η Σάμος, το Μεγανήσι και η παράκτια ζώνη της Πιερίας.
Περαιτέρω ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων για το καλοκαίρι του 2026 εξετάζει και η British Airways, προς δημοφιλείς προορισμούς της χώρας όπως το Ηράκλειο, τα Χανιά, η Μύκονος και η Πρέβεζα.
Αντίστοιχα και η
easyJet έχει αποφασίσει να
επεκτείνει τις απευθείας πτήσεις της από το Λονδίνο προς τη Θεσσαλονίκη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ενώ σχεδιάζει και επτά νέα θερινά δρομολόγια, μερικά εκ των οποίων υπήρχαν και προ πανδημίας. Σύμφωνα με τα όσα συζήτησαν οι εκπρόσωποι της εταιρείας με την ελληνίδα υπουργό Τουρισμού μάλιστα διερευνάται η πιθανότητα αναβάθμισης της Θεσσαλονίκης σε περιφερειακό κόμβο (hub) για το πτητικό της έργο. Στόχος της εταιρείας είναι να διαθέσει κατά την υψηλή σεζόν – μέσα Ιουνίου έως μέσα Σεπτεμβρίου 2026 – περισσότερες από 2,7 εκατομμύρια αεροπορικές θέσεις στις πτήσεις από και προς Ελλάδα, απόφαση που έρχεται σε συνέχεια της υψηλής ζήτησης της χώρας μας.
Οι θετικοί οιωνοί μάλιστα, δεν σταματούν στην θερινή σεζόν αλλά επεκτείνονται και στην χειμερινή σεζόν 2025-2026, ειδικά όσον αφορά τις προγραμματισμένες θέσεις σε διεθνείς πτήσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Airdata Tracker του ΙΝΣΕΤΕ οι
προγραμματισμένες θέσεις σε διεθνείς πτήσεις από τώρα μέχρι το τέλος της σεζόν καταγράφονται
αυξημένες κατά
5,5%, επιβεβαιώνοντας τα μερίδια που κερδίζει η χώρα κατά τους «shoulders months». Γεγονός που επισφραγίστηκε άλλωστε και από τις επιδόσεις του 2025 στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση της επιβατικής κίνησης το πρώτο δεκάμηνο του 2025 παρατηρήθηκε τον
Ιανουάριο και τον
Μάρτιο (14,5% και 10,8% αντίστοιχα).