ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Κυριακή, 23/11/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Οι τουρίστες προσγειώνονται και τον χειμώνα στην Ελλάδα

    Οι τουρίστες προσγειώνονται και τον χειμώνα στην Ελλάδα

    23/11/2025, 5:24 μμ4 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email
    Your browser does not support the video tag.
    Η καλοκαιρινή σεζόν μπορεί να ολοκληρώθηκε στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς –με την Κρήτη και τη Ρόδο να υποδέχονται επισκέπτες μέχρι και τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου–, όμως η τουριστική κίνηση δεν τελειώνει για την Ελλάδα. Αντίθετα, τους επόμενους μήνες περιμένουμε ένα νέο μεγάλο ταξιδιωτικό κύμα από το εξωτερικό. Η ζήτηση χτυπά “κόκκινο”. Σε 6,3 εκατομμύρια ανέρχονται οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις από τον Νοέμβριο μέχρι και τον Μάρτιο, καταγράφοντας άνοδο 12% σε σύγκριση με πέρσι. Η αγορά του τουρισμού εισέρχεται σε μια νέα φάση δυναμικής επέκτασης, όπως αναδεικνύεται μέσα από τα δεδομένα που παρακολουθεί το Air Data Tracker του ΙΝΣΕΤΕ. Οι προγραμματισμένες θέσεις σε διεθνείς πτήσεις εισόδου στη χώρα καταγράφουν αυξήσεις –τόσο στις παραδοσιακές αγορές‐πηγή όσο και σε αναδυόμενες–, ενώ σημαντικό στοιχείο είναι η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν πέρα από το στενό καλοκαιρινό τρίμηνο. Τη μερίδα του λέοντος απορροφούν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, δεδομένου πως η πλειονότητα των ξενοδοχείων στα τουριστικά μέρη είναι εποχιακής λειτουργίας. Ανάμεσα στους μήνες, ο Νοέμβριος εμφανίζει αύξηση 11,2% σε σχέση με πέρσι, ο Δεκέμβριος 9,9%, ο Ιανουάριος 11%, ο Φεβρουάριος 11,7% και ο Μάρτιος 14,8%. Από πλευράς των σημαντικότερων ξένων αγορών για τον ελληνικό τουρισμό, η αύξηση είναι επίσης σημαντική: η Γερμανία εμφάνισε +9,5%, το Ηνωμένο Βασίλειο +4%, οι ΗΠΑ +8,2%, η Γαλλία +11%, η Ιταλία +5,4% και η Ολλανδία +2,6%. Όπως σημειώνουν επιχειρηματίες του τουριστικού χώρου, η προσφορά μεγαλύτερης δυναμικότητας από τις αεροπορικές εταιρείες δείχνει πως η χώρα δεν θεωρείται πλέον μόνο “καλοκαιρινός προορισμός”, αλλά και προορισμός με αυξημένη ζήτηση και σε περιόδους πέραν της παραδοσιακής κορύφωσης. Η επέκταση της σεζόν, όπως αποτυπώνεται στα στατιστικά Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου, ενισχύει το σενάριο ότι ο ελληνικός τουρισμός οδεύει προς πιο κατανεμημένους μήνες αιχμής και λιγότερη εξάρτηση από τη “μεγάλη καλοκαιρινή περίοδο”. Επιπλέον, η σημαντική αύξηση από αγορές-πηγή όπως οι ΗΠΑ και το Ισραήλ υπογραμμίζει την προσπάθεια διεύρυνσης της τουριστικής βάσης της χώρας πέραν της Ευρώπης και της κλασικής δυτικής αγοράς.

    Ισχυρές επιδόσεις το καλοκαίρι

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του οκταμήνου Ιανουαρίου-Αυγούστου, οι επιδόσεις του κλάδου παραμένουν ιδιαίτερα ισχυρές σε όλα τα επίπεδα. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 12% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, δηλαδή 1,78 δισ. ευρώ περισσότερα, ενώ η κρουαζιέρα σημείωσε ακόμα πιο εντυπωσιακή άνοδο, της τάξης του 19,4%. Παράλληλα, οι αφίξεις επισκεπτών ενισχύθηκαν κατά 4,1%, δηλαδή πάνω από 1 εκατομμύριο περισσότερους ταξιδιώτες. Η Μέση Κατά Κεφαλήν Δαπάνη (χωρίς κρουαζιέρα) αυξήθηκε 7,2% από την αρχή του έτους, επιβεβαιώνοντας ότι οι επισκέπτες ξοδεύουν περισσότερα, αναγνωρίζοντας την αξία των εμπειριών που προσφέρει η χώρα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, για να αντιστραφεί η θετική αυτή τάση, θα απαιτούνταν ιδιαίτερα μεγάλη πτώση το τελευταίο τετράμηνο του έτους, κάτι που θεωρείται εξαιρετικά απίθανο, σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ. Όλες σχεδόν οι βασικές αγορές παρουσιάζουν θετικά αποτελέσματα: – Από το Ηνωμένο Βασίλειο οι εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 8,7%, ενώ οι αφίξεις κατά 4,5%.
    – Η Γερμανία κατέγραψε αύξηση 6,6% στα έσοδα και 7,8% στις αφίξεις. – Η Γαλλία, παρότι εμφάνισε μείωση αφίξεων κατά 6,3%, σημείωσε άνοδο 5,5% στις εισπράξεις, ένδειξη ότι οι τουρίστες ξοδεύουν περισσότερα ανά ταξίδι. – Οι Ηνωμένες Πολιτείες συνέχισαν την εντυπωσιακή τους πορεία, με εισπράξεις +20,6% και αφίξεις +6,1%. Την ίδια ώρα, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025 οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις έφτασαν τα 23,8 εκατομμύρια, σημειώνοντας άνοδο 5,5%. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη πρωταγωνιστούν με αυξήσεις 9,6% και 10% αντίστοιχα, ενώ σχεδόν όλες οι γεωγραφικές ενότητες κινούνται θετικά – με μοναδική εξαίρεση τις Κυκλάδες, όπου σημειώθηκε πτώση 6,4%.

    Ψηλά στις προτιμήσεις για τους επόμενους μήνες, στο Τοp 10 των επιλογών

    Τα ταξίδια δεν περιορίζονται μόνο στο καλοκαίρι, καθώς ολοένα και περισσότεροι Ευρωπαίοι σχεδιάζουν αποδράσεις και κατά τη χειμερινή περίοδο, με την Ελλάδα να συγκαταλέγεται στις πιο αγαπημένες τους επιλογές. Παρά τις προκλήσεις που φέρνουν η κλιματική αλλαγή και η οικονομική αβεβαιότητα, το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων για ταξίδια παραμένει ισχυρό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας της European Travel Commission (ETC), με τίτλο “Monitoring Sentiment for Intra-European Travel – Wave 23”, το 73% των Ευρωπαίων σκοπεύει να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι μεταξύ Οκτωβρίου 2025 και Μαρτίου 2026, ποσοστό που παραμένει σταθερό σε σχέση με την περσινή χρονιά. Η Ελλάδα κατέχει την 7η θέση στις προτιμήσεις, με μερίδιο 5%. Την κορυφή της λίστας διατηρεί η Ισπανία (12%), ενώ ακολουθούν Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Πορτογαλία. Οι Ευρωπαίοι αλλάζουν όχι μόνο τον προορισμό, αλλά και τη φιλοσοφία των ταξιδιών τους. Περίπου 6 στους 10 επιλέγουν να παραμείνουν σε έναν μόνο προορισμό, αποφεύγοντας τις συνεχείς μετακινήσεις. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα εμφανής στα city breaks (71%) και στα ταξίδια για ήλιο και θάλασσα (68%). Αντίθετα, όσοι αναζητούν πολιτιστικές εμπειρίες (44%) ή επαφή με τη φύση (42%) εξακολουθούν να δείχνουν ενδιαφέρον για εξερεύνηση διαφορετικών περιοχών μέσα στην ίδια χώρα. Το ζητούμενο πλέον δεν είναι να “δει κανείς όσο το δυνατόν περισσότερα”, αλλά να βιώσει πιο ουσιαστικά και αυθεντικά τον τόπο που επισκέπτεται.
    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΚυρ. Πιερρακάκης: Σε ισχύ από αύριο το πακέτο ενισχύσεων
    επομενο To Ηράκλειο τίμησε την επέτειο της Εθνικής Αντίστασης

    σχετικα νεα

    Κυρ. Πιερρακάκης: Σε ισχύ από αύριο το πακέτο ενισχύσεων

    23/11/2025, 4:45 μμ

    Οι 8 κατηγορίες ασφαλισμένων που μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2026 πριν από τα 62 έτη

    23/11/2025, 4:08 μμ

    Τα μέτρα για τα κλειστά ακίνητα και οι ελπίδες ότι θα ανοίξουν

    23/11/2025, 3:24 μμ

    Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 28 Νοεμβρίου

    23/11/2025, 2:47 μμ

    ΚΟΜΥ: Η «γέφυρα» φροντίδας που φτάνει σε κάθε σπίτι – Πάνω από 5.000 πολίτες ωφελήθηκαν σε δύο εβδομάδες

    23/11/2025, 1:29 μμ

    Κληρονομιές: Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι ανήλικοι σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο της ΑΑΔΕ

    23/11/2025, 12:12 μμ
    Ροη ειδησεων

    To Ηράκλειο τίμησε την επέτειο της Εθνικής Αντίστασης

    23/11/2025, 6:07 μμ

    Οι τουρίστες προσγειώνονται και τον χειμώνα στην Ελλάδα

    23/11/2025, 5:24 μμ

    Κυρ. Πιερρακάκης: Σε ισχύ από αύριο το πακέτο ενισχύσεων

    23/11/2025, 4:45 μμ

    Οι 8 κατηγορίες ασφαλισμένων που μπορούν να βγουν στη σύνταξη το 2026 πριν από τα 62 έτη

    23/11/2025, 4:08 μμ

    Τα μέτρα για τα κλειστά ακίνητα και οι ελπίδες ότι θα ανοίξουν

    23/11/2025, 3:24 μμ

    Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 28 Νοεμβρίου

    23/11/2025, 2:47 μμ

    Το σχέδιο για την επίλυση της σύγκρουσης στην Ουκρανία συντάχθηκε από τις ΗΠΑ, επιμένει εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ

    23/11/2025, 2:07 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}