ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Τετάρτη, 03/12/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Ελλάδα»Νέα εποχή για τον e-ΕΦΚΑ: Τέλος στο χαρτί, ψηφιοποιούνται 53 εκατ. έγγραφα

    Νέα εποχή για τον e-ΕΦΚΑ: Τέλος στο χαρτί, ψηφιοποιούνται 53 εκατ. έγγραφα

    19/10/2025, 1:07 μμ5 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Σε τροχιά πλήρους ψηφιακού μετασχηματισμού εισέρχεται ο e-ΕΦΚΑ, με στόχο τον ριζικό εκσυγχρονισμό της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων.

    Κεντρικοί άξονες του σχεδιασμού αποτελούν η ψηφιοποίηση 53 εκατομμυρίων σελίδων φυσικών εγγράφων από 28 πρώην φορείς κοινωνικής ασφάλισης, που ενοποιήθηκαν το 2016 υπό την «ομπρέλα» του e-ΕΦΚΑ, καθώς και η ανάπτυξη ενός νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, η παραγωγική λειτουργία του οποίου αναμένεται το 2026.

    Πάνω από το 50% του χαρτώου αρχείου ψηφιοποιήθηκε

    Η ψηφιοποίηση της ασφαλιστικής ιστορίας έχει ήδη καταγράψει σημαντική πρόοδο.

    Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διοικητής του e-ΕΦΚΑ, Αλέξανδρος Βαρβέρης, δηλώνει ότι πρόκειται για μια συνεχή και δυναμική διαδικασία, που εξελίσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια.

    «Προχωράμε με γρήγορο ρυθμό στον ΕΦΚΑ της επόμενης ημέρας. Αυτήν τη στιγμή, βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο της ψηφιοποίησης του χαρτώου αρχείου, που περιλαμβάνει εκατομμύρια σελίδες. Έχει ήδη ψηφιοποιηθεί περίπου το 70% του συνόλου και ο στόχος μας είναι έως το καλοκαίρι του 2026 να έχει ολοκληρωθεί πλήρως αυτή η διαδικασία, μαζί με τον μετασχηματισμό των δεδομένων. Αυτό θα μας επιτρέψει τη χρήση των ψηφιοποιημένων πληροφοριών για την ταχύτερη έκδοση των συντάξεων», επισημαίνει ο κ. Βαρβέρης.

    Τα οφέλη

    Καθώς η ψηφιακή μετάβαση είναι σε εξέλιξη, τίθενται οι βάσεις για την πλήρη λειτουργία του νέου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του e-ΕΦΚΑ από το 2026, ενός σύγχρονου ψηφιακού εργαλείου που θα προσφέρει ένα εύχρηστο περιβάλλον για τον πολίτη, εμπλουτισμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και ενιαία ασφαλιστική εικόνα, ανεξαρτήτως ταμείων ή χρόνου ασφάλισης.

    Στο ίδιο πνεύμα, ο κ. Βαρβέρης τονίζει ότι έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες μέσω του συστήματος, «όπως οι υπηρεσίες myEFKA και Dashboard, καθώς και το ηλεκτρονικό μητρώο. Τους επόμενους μήνες, θα ενταχθούν και οι Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις για τα οικοδομοτεχνικά έργα, τις κοινές επιχειρήσεις και το Δημόσιο».

    Με το νέο σύστημα, ο e-ΕΦΚΑ κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς έναν ψηφιακά ώριμο και αποδοτικότερο φορέα, αξιοποιώντας τη διαλειτουργικότητα με άλλους δημόσιους οργανισμούς.

    Όπως αναφέρουν στελέχη του φορέα, η αλλαγή που φέρνει το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα δεν είναι απλώς τεχνολογική. Είναι μια βαθιά μεταρρύθμιση με ουσιαστικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των ασφαλισμένων.

    Έτσι, όπως σημειώνουν, διασφαλίζεται για κάθε πολίτη μια ενιαία και αξιόπιστη ασφαλιστική εικόνα, η οποία προσφέρει πλήρη πρόσβαση στο ιστορικό ασφάλισης, χωρίς φυσική παρουσία ή συλλογή εγγράφων από διαφορετικούς φορείς.

    Παράλληλα, η ψηφιοποίηση των έγχαρτων αρχείων περιορίζει αισθητά τις καθυστερήσεις, τα λάθη και τον κίνδυνο απώλειας, ενώ η αυτόματη διασύνδεση με βάσεις δεδομένων άλλων υπηρεσιών επιτρέπει την άμεση και ηλεκτρονική άντληση των απαραίτητων δικαιολογητικών. Αυτές οι εξελίξεις ενισχύουν τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη στην όλη διαδικασία.

    Επιπλέον, αυξάνεται το ποσοστό των αιτήσεων συνταξιοδότησης που θα υποβάλλονται σε αυτόματη επεξεργασία, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής.

    Την ίδια στιγμή, επιταχύνεται η απονομή των συντάξεων και η διεκπεραίωση των αιτημάτων.

    Απτά αποτελέσματα

    Τα αποτελέσματα αυτών των πρωτοβουλιών είναι ήδη ορατά και αποτυπώνονται στη μείωση των εκκρεμών συντάξεων, καθώς και στη διεύρυνση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους.

    Όπως υπογραμμίζει ο κ. Βαρβέρης, «η ψηφιακή μετάβαση αποδίδει ήδη καρπούς στην απονομή των συντάξεων. Η αυτοματοποιημένη έκδοση των συντάξεων συμβάλλει καθοριστικά στη συγκράτηση των ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων σε περίπου 15.000, παρά τη συνεχή εισροή νέων αιτήσεων».

    Συγκεκριμένα, ο αριθμός των εκκρεμών συντάξεων βαίνει σταθερά μειούμενος: περίπου 15.000 ληξιπρόθεσμες εκκρεμείς κύριες συντάξεις, 31.000 επικουρικές και 7.000 εκκρεμή εφάπαξ, κυρίως από τον ιδιωτικό τομέα.

    Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη του φορέα, η σταδιακή αποκλιμάκωση των εκκρεμοτήτων επιβεβαιώνει πως η επένδυση στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων.

    Ο κ. Βαρβέρης σχολιάζει ότι αυτή η πρόοδος είναι μετρήσιμη και απτή. «Από το 2019, όταν ο φορέας δεν διέθετε σχεδόν καμία ηλεκτρονική υπηρεσία, έχουμε φτάσει σήμερα να παρέχουμε πάνω από 130 ψηφιακές υπηρεσίες, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα συναλλαγών. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 100 εκατομμύρια επισκέψεις στις ψηφιακές πλατφόρμες του e-ΕΦΚΑ μόνο μέσα στο 2025, επισκέψεις που διαφορετικά θα απαιτούσαν φυσική παρουσία, με τεράστιο κόστος ταλαιπωρίας για τους πολίτες και πίεση για τους εργαζόμενους», προσθέτει ο ίδιος.

    Πλέον, ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει ηλεκτρονικές υπηρεσίες, επιτρέποντας στους πολίτες να εξυπηρετούνται εύκολα και χωρίς αναμονή από τον υπολογιστή ή το κινητό τους.

    Τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η νέα υπηρεσία DASHBOARD-myEFKA.

    Το νέο ψηφιακό ασφαλιστικό προφίλ συγκεντρώνει σε μια ενιαία, εύχρηστη και ασφαλή πλατφόρμα όλες τις κρίσιμες πληροφορίες για τον πολίτη, προσφέροντας διαφάνεια, ταχύτητα και απλοποίηση διαδικασιών.

    Με το DASHBOARD-myEFKA, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα, μεταξύ άλλων:

    – Να αποκτούν άμεση πρόσβαση στην πλήρη ασφαλιστική ιστορία τους και σε όλα τα συναφή πιστοποιητικά.

    – Να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για την πορεία των υποβληθέντων αιτήσεων και αιτημάτων τους.

    – Να εκδίδουν και να εκτυπώνουν άμεσα πιστοποιητικά ασφαλιστικής ενημερότητας.

    – Να υποβάλουν αιτήσεις για επιδόματα, παροχές ή τροποποιήσεις στοιχείων, μέσω απλουστευμένων διαδικασιών.

    – Να παρακολουθούν τις εισφορές τους, τις ληξιπρόθεσμες οφειλές και να τις εξοφλούν μέσω της πλατφόρμας IRIS.

    – Να έχουν άμεση πρόσβαση σε ενημερωτικά σημειώματα συντάξεων και σε στοιχεία αναπηρίας, όπου αυτό είναι αναγκαίο.

    Επίσης, η νέα εφαρμογή myEFKA mobile είναι διαθέσιμη σε App Store και Google Play, με όλες τις λειτουργίες του Dashboard προσαρμοσμένες στην οθόνη του κινητού ή του tablet.

    Η νέα αυτή προσέγγιση είναι μέρος της ευρύτερης στρατηγικής του e-ΕΦΚΑ και του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για έναν αποτελεσματικό και σύγχρονο οργανισμό κοινωνικής ασφάλισης.

    «Έχουμε διανύσει μεγάλη απόσταση, αλλά συνεχίζουμε την προσπάθεια.

    Ο e-ΕΦΚΑ επιδεικνύει σταθερότητα και συνέπεια, με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών», δηλώνει ο κ. Βαρβέρης.

    Πηγή: protothema.gr
    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΣτον Ναό της Αναστάσεως, στα Ιεροσόλυμα, η χειροτονία του Αρχιεπισκόπου Σινά Συμεών
    επομενο Ντέρμπι σε Νέα Φιλαδέλφεια και Χαριλάου

    σχετικα νεα

    Εργαζόμενοι στην Καθαριότητα Ηρακλείου: Προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για την αύξηση των δημοτικών τελών και τον ιδιώτη

    03/12/2025, 9:59 μμ

    Παρουσίαση βιβλίου του Αλ. Τσίπρα: «Δεν έχω πρόβλημα να με κατηγορούν ως αμετανόητο – Αυτοκριτική κάνω με θάρρος, μπροστά στο λαό»

    03/12/2025, 9:06 μμ

    Συναντήσεις της Κ. Γκιλφόϊλ με Κακλαμάνη και Χατζηδάκη: «Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών οι σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ»

    03/12/2025, 8:44 μμ

    Κυρ. Μητσοτάκης: «Οι αγρότες θα δουν πάνω από μισό δισ. να καταβάλλεται σε αυτούς σε σχέση με το 2024»

    03/12/2025, 8:26 μμ

    Κακοκαιρία από αύριο με ισχυρές βροχές και καταιγίδες – Σε κατάσταση «RED CODE» εννιά Περιφέρειες

    03/12/2025, 7:44 μμ

    Ηράκλειο: Συνελήφθησαν οι γονείς οκτώ παιδιών μετά από καταγγελία για κακοποίηση

    03/12/2025, 6:21 μμ
    Ροη ειδησεων

    Aνάκτορο Αρχανών: Οι Μινωίτες το προστάτευαν από τις φυσικές καταστροφές

    03/12/2025, 11:02 μμ

    Πλημμύρες στη Ν.Α. Ασία: Πάνω από 800 νεκροί στην Ινδονησία – Στους 267 ανέρχονται οι νεκροί στην Ταϊλάνδη

    03/12/2025, 10:31 μμ

    Εργαζόμενοι στην Καθαριότητα Ηρακλείου: Προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για την αύξηση των δημοτικών τελών και τον ιδιώτη

    03/12/2025, 9:59 μμ

    Δύο συλλήψεις για κλοπές σε περίπτερα και μίνι μάρκετ στο Ηράκλειο

    03/12/2025, 9:30 μμ

    Παρουσίαση βιβλίου του Αλ. Τσίπρα: «Δεν έχω πρόβλημα να με κατηγορούν ως αμετανόητο – Αυτοκριτική κάνω με θάρρος, μπροστά στο λαό»

    03/12/2025, 9:06 μμ

    Συναντήσεις της Κ. Γκιλφόϊλ με Κακλαμάνη και Χατζηδάκη: «Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών οι σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ»

    03/12/2025, 8:44 μμ

    Κυρ. Μητσοτάκης: «Οι αγρότες θα δουν πάνω από μισό δισ. να καταβάλλεται σε αυτούς σε σχέση με το 2024»

    03/12/2025, 8:26 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}