Ο Γιάννης Μώρος, Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών, μιλά για τις εξελίξεις στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), κάνοντας λόγο για μετατροπή τους από οργανισμό σε εταιρεία και συρρίκνωση του δικτύου τους, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους πολίτες και τους εργαζόμενους.
Μιλώντας στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, ο κ. Μώρος τονίζει ότι η μετατροπή του ΕΛΤΑ από οργανισμό σε εταιρεία συνεπάγεται ανάγκη βιωσιμότητας, καθώς το κράτος δεν καλύπτει πλέον τα κόστη του οργγανισμού. Έτσι, το δίκτυο μειώνεται, η εξυπηρέτηση αλλάζει και το κοινό εκπαιδεύεται σε νέα δεδομένα.
Ο ίδιος υποστηρίζει πως το κλείσιμο 204 ταχυδρομείων θα οδηγήσει σε ακριβότερες υπηρεσίες για τους πολίτες, με αυξημένα τιμολόγια και πιθανή υποβάθμιση της ποιότητας, όπως σε άλλους ιδιωτικοποιημένους φορείς ενώ υπογραμμίζει ότι το κράτος θα μπορούσε να είχε προσφέρει λύσεις, καθώς τα ΕΛΤΑ είναι φορέας καθολικών υπηρεσιών.
Όπως λέει, μειώθηκαν συστηματικά οι κρατικές επιδοτήσεις (από 75 σε 15 εκατ. ευρώ) και υπάρχουν οφειλές από το 2020, οδηγώντας σε οικονομική ασφυξία και στασιμότητα ενώ η νέα διοίκηση επικεντρώνεται στον «ψηφιακό ταχυδρόμο», κλείνοντας τα φυσικά καταστήματα.
Παράλληλα οι εργαζόμενοι θα εξυπηρετούν με τεχνολογικά μέσα κατόπιν ραντεβού, ή μέσω αγροτικής διανομής, κάτι που για τους πολίτες συνεπάγεται επιπλέον κόστος μετακίνησης για να μεταβούν στο πλησιέστερο διαθέσιμο σημείο για υπηρεσίες που απαιτούν φυσική παρουσία, όπως πληρωμή κλήσεων ή ταχυδρομικές επιταγές, αν δεν είναι εφικτή η ηλεκτρονική διεκπεραίωση.
Ο κ. Μώρος τονίζει την τεράστια διαφορά τιμών ΕΛΤΑ έναντι κούριερ καθώς και ότι οι εργαζόμενοι έχουν ήδη θυσιάσει μισθούς δύο φορές τα τελευταία 15 χρόνια για τη βιωσιμότητα του δικτύου, χωρίς τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Τέλος επισημαίνει ότι η ομοσπονδία παρακολουθεί στενά τις διαδικασίες και τις παρενέργειες, καθώς πολλοί συνάδελφοί του, αγωνιούν για το που θα τοποθετηθούν μετά το κλείσιμο του δικτύου.
