Ο Βασίλης Κοντεζάκης, πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του ΤΕΕ, μιλά για τις ενστάσεις του φορέα στον τρόπο υλοποίησης του έργου του νέου ΒΟΑΚ, τις παρεμβάσεις που χρειάζονται στο υπάρχον οδικό δίκτυο αλλά και την επιβολή διοδίων πριν καν αρχίσει το έργο.
Μιλώντας στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, τονίζει ότι η σύμβαση ήρθε στη δημοσιότητα μετά την υπογραφή της λέγοντας πως έχει πολλές παραδοξότητες, ασάφειες και αοριστίες ενώ κάποια ζητήματα ακόμα δεν είναι γνωστά, όπως το χρονοδιάγραμμα ή το business plan της αναδόχου εταιρείας.
Όπως υποστηρίζει, η συζήτηση αναλώνεται σε συγκεκριμένα θέματα, όπως π.χ. τα διόδια, και μένουν εκτός συζήτησης κομβικά ζητήματα όπως συγκεκριμένοι κόμβοι που θεωρούνται επικίνδυνοι ή η σύνδεση του αεροδρομίου και του λιμένα Χανίων ενώ μόλις χθες και μετά από την πίεση των φορέων, κατατέθηκε η ΜΠΕ για την προαίρεση του τμήματος Χανιά-Κίσσαμος.
Επιπλέον αναφέρεται στις μελέτες οδικής ασφάλειας που περιλαμβάνονται στη σύμβαση οι οποίες όπως λέει θα γίνουν εν μέρει, σε συγκεκριμένα κομμάτια και όχι σε όλο το δίκτυο, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστό τις ακριβές θα περιλαμβάνουν ενώ θα είναι μια χρονοβόρα διαδικασία καθώς θα είναι με ορίζοντα 12μηνου από τη μέρα της παραχώρησης.
Ο ίδιος μιλά για το θέμα των απαλλοτριώσεων οι οποίες ακόμα δεν έχουν γίνει και είναι επίσης χρονοβόρα διαδικασία λέγοντας πως θα μπορούσε να πάρει πάνω από τρία χρόνια ενώ δεν υπάρχει προϋπολογισμένο κόστος για αυτές.
Τέλος αναφέρεται στο ζήτημα των διοδίων τονίζοντας ότι ως νησί δεν θα έπρεπε να επιβληθούν και απορρίπτει το επιχείρημα ότι χωρίς διόδια δεν μπορεί να γίνει το έργο λέγοντας πως αποτελεί ξεκάθαρα πολιτική επιλογή και όχι αναγκαιότητα ενώ κλείνοντας χαρακτηρίζει αδιανόητο να έχει συμμετοχή το Δημόσιο στο έργο, και μάλιστα σε μεγάλο ποσοστό, αλλά να μην κατέχει μετοχές στο σχήμα, την ώρα που και το δάνειο που προβλέπεται να πάρει η εταιρεία, θα είναι με εγγύηση του ελληνικού κράτους.