Η Νίκη Σταυρακάκη, μέλος της «Κίνησης Πολιτών Μακρύ Γιαλού», μιλά για το ζήτημα της δωρεάς του οικοπέδου για την ανέγερση πολυιατρείου στην περιοχή, καθώς μετά από 27 χρονιά το θέμα παραμένει στον «αέρα» ενώ έχει εκπνεύσει η προθεσμία που είχε θέσει στη διαθήκη του ο δωρητής, Νίκος Χατζάκης.
Μιλώντας στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, αναφέρεται στα σημεία που οδήγησαν την δωρεά να βαλτώσει, σε μια ιστορία η οποία ξεκίνησε το 2010 με την δωρεά οικοπέδου από τον εκλιπόντα για να φτιαχτεί υγειονομική μονάδα στον τόπο που αγάπησε.
Η ίδια τονίζει ότι έχει εκδοθεί η οικοδομική άδεια, ωστόσο δεν μπορεί να εφαρμοστεί λόγω του της μη εφαρμογής του Σχεδίου Πόλεως, ενώ υπογραμμίζει ότι στα χαρτιά έχει ιδρυθεί το πολυδύναμο ιατρείο από το 2013, χωρίς όμως τελικά να λειτουργήσει στην πράξη.
Παράλληλα κάνει λόγο για μεθόδευση που υπήρξε με την ανακατανομή των δήμων, με αποτέλεσμα ο παλιός Δήμος Μακρύ Γιαλού να έχει χωριστεί μεταξύ Σητείας και Ιεράπετρας και είναι μακριά και από τους δύο δήμους. Αρμόδιος δήμος για το θέμα είναι αυτός της Σητείας ο οποίος έχει εκδώσει την σχετική άδεια για το οικόπεδο.
Τέλος υπογραμμίζει ότι μια περιοχή απομακρυσμένη, τελικά μένει χωρίς σωστή πρωτοβάθμια υγεία, όταν στην ευρύτερη περιοχή ζουν περίπου 8.000 άνθρωποι, όμως το καλοκαίρι με τους τουρίστες ο αριθμός αυτός αυξάνεται πολύ και χαρακτηρίζει αναγκαίο να προχωρήσει το ζήτημα με το πολυιατρείο.
Γ. Μαυράκης: «Επικοινωνιακό παιχνίδι με το κράνος και τα βενζινάδικα»
Ο Γιάννης Μαυράκης, γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, μιλά για τη νομοθετική διάταξη που φέρνει η κυβέρνηση για την απαγόρευση της πώλησης βενζίνης σε αναβάτες μοτοσικλετών που δεν φορούν κράνος, εκφράζοντας την αντίθεση των βενζινοπωλών σε κάτι τέτοιο.
Μιλώντας στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, τονίζει ότι οι πρατηριούχοι δεν συμφώνησαν ποτέ σε αυτό το μέτρο, καθώς όπως λέει, δεν έχουν αρμοδιότητα ή ευθύνη για τέτοιους ελέγχους ενώ υπογραμμίζει ότι υπάρχουν συνέπειες, σύμφωνα με τη νομοθεσία, για την περίπτωση άρνησης πώλησης.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι οι πρατηριούχοι θα σταθούν αρωγοί σε οποιαδήποτε προσπάθεια προώθησης της οδικής ασφάλειας, ωστόσο καθ’ ύλην αρμόδιοι για τέτοιους είδους ελέγχους είναι το κράτος και η Αστυνομία.
Όπως λέει, το μόνο που θα μπορούσαν να κάνουν οι πρατηριούχοι είναι να ενημερώνουν, να προτρέπουν και να ευαισθητοποιούν τους οδηγούς ενώ υπογραμμίζει ότι ενδεχομένως οι ίδιοι να βρεθούν σε δύσκολες καταστάσεις αν προσπαθήσουν να επιβάλλουν τον νόμο.
Κλείνοντας επισημαίνει ότι πρόκειται απλά για μια κίνηση εντυπωσιασμού από το υπουργείο καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου στην πράξη και αν προχωρήσει θα δημιουργήσει αρκετούς μπελάδες ενώ τονίζει πως μπορεί η πρωτοβουλία του συναδέλφου τους να είχε αγαθές προθέσεις και κίνητρα, η επικοινωνιακή της όμως εκμετάλλευση από την κυβέρνηση στην ουσία δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα υποτίθεται πως λύνει.