Η Μαίρη Τζουλάκη, μέλος της Ομάδας Κρήτης του Πανελλαδικού Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα, αναδεικνύει το πρόβλημα με την παραλιακή του Ηρακλείου, η οποία χαρακτηρίζεται ως «φονικός δρόμος» λόγω του υψηλού αριθμού θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, προτείνοντας παράλληλα πιθανές λύσεις για να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια.
Καλεσμένη στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, τονίζει ότι η παραλιακή οδός του Ηρακλείου έχει καταγράψει περίπου ένα θανατηφόρο τροχαίο ετησίως τα τελευταία 22 χρόνια, με τουλάχιστον 20 θύματα με ονοματεπώνυμο. Το πρόβλημα εντοπίζεται εντός της πόλης, όχι στον ΒΟΑΚ που συνήθως αναφέρεται ενώ υπογραμμίζει ότι τα στοιχεία συλλέχθηκαν με δυσκολία από τοπικά ΜΜΕ και ενδέχεται να είναι υποεκτιμημένα, καθώς δεν περιλαμβάνουν την εξέλιξη τραυματιών.
Στην έκθεσή του ο Σύλλογος έχει χωρίσει την παραλιακή σε τρία τμήματα: Από τα όρια της Αλικαρνασσού μέχρι τον κυκλικό κόμβο της Δούκος Μποφόρ, από τον κυκλικό κόμβο της Δούκος Μποφόρ μέχρι τον κυκλικό της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου και από την Αρχιεπισκόπου Μακαρίου μέχρι το Παγκρήτιο Στάδιο. Τα στοιχεία έδειξαν ότι στο Τμήμα 1 και 2, τα ατυχήματα έχουν μειωθεί λόγω της μείωσης του ορίου ταχύτητας και της ύπαρξης υπερυψωμένων διαβάσεων πεζών. Ωστόσο το Τμήμα 3 είναι το πιο επικίνδυνο, καθώς επιτρέπει την ανάπτυξη μεγαλύτερων ταχυτήτων.
Η ίδια χαρακτηρίζει ως αντιφατική τη σχεδίασή του, καθώς ενώ υποτίθεται ότι ενώνει την παλιά πόλη με το θαλάσσιο μέτωπο, στην ουσία τους χωρίζει λόγω έλλειψης ασφαλών περασμάτων, προσθέτοντας πως στο τμήμα αυτό καταγράφονται πολλές παρασύρσεις πεζών.
Αναφορικά με τις προτάσεις του Συλλόγου, θεωρεί απαραίτητη τη θέσπιση ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε όλο το μήκος της παραλιακής, ιδιαίτερα στο Τμήμα 1 (είσοδοι λιμανιού, βαρέα οχήματα) και στο Τμήμα 3 (προς το Παγκρήτιο), την τοποθέτηση καμερών για την παρακολούθηση και την επιβολή των ορίων ταχύτητας, τη δημιουργία υπερυψωμένων διαβάσεων πεζών για την ασφαλή διέλευση των πεζών, ειδικά σε έναν τόσο πολυσύχναστο δρόμο, αλλά και την αντιμετώπιση του «αντιφατικού» σχεδιασμού του Τμήματος 3, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής πρόσβαση από και προς το θαλάσσιο μέτωπο.
Τέλος τονίζει ότι πέρα από την ευθύνη των παραβατικών οδηγών, υπάρχει και θεσμική ευθύνη από την Πολιτεία (Δήμος-Περιφέρεια) για την ασφάλεια των πολιτών και αναφέρθηκε στην περίπτωση του 17χρονου Γ. Παρασύρη, που δύο χρόνια μετά τον θάνατό του σε τροχαίο, λόγω υπερβολικής ταχύτητας και κατανάλωσης αλκοόλ από τον οδηγό-θύτη, δεν έχει ακόμη απαγγελθεί κατηγορητήριο ενώ κλείνοντας καλεί σε συμμετοχή στην Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα Τροχαίων Ατυχημάτων, στις 16 Νοεμβρίου.