Ο Χάρης Μαμουλάκης, βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, μιλά για το θέμα των διοδίων στον ΒΟΑΚ, τα σκιώδη κομμάτια της σύμβασης και την πρόθεση της κυβέρνησης να εισπράττονται πριν ολοκληρωθεί το έργο.
Μιλώντας στο Θέμα Κρήτης 103.1 και στην εκπομπή «Πίσω Σελίδες» με τον Μάριο Διονέλλη, κάνει λόγο για αποικιοκρατικού χαρακτήρα αντιμετώπιση της τοπικής Αυτοδιοίκησης από την κυβέρνηση και κατηγορεί τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι εργαλειοποιεί επικοινωνιακά μια μεγάλη κοινωνική ανάγκη ενώ σημειώνει ότι θα ακολουθήσει αναλυτική συζήτηση στις επιτροπές της Βουλής, όπου θα έχουν την ευκαιρία όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να τοποθετηθούν και να καταθέσουν προτάσεις.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι παρουσιάστηκε μεν η σύμβαση, ωστόσο αποκρύπτονται κρίσιμα ζητήματα όπως το business plan της εταιρείας, το που ακριβώς θα τοποθετηθούν οι προσωρινοί σταθμοί διοδίων κ.α., ενώ θέτει και θέμα ανταγωνισμού, καθώς τονίζει ότι από τρεις κοινοπραξίες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, τελικά και οι τρεις θα συμμετέχουν στο έργο με διάφορα ποσοστά, κάνοντας λόγο για «μαγείρεμα εναντίον του δημοσίου συμφέροντος».
Επιπλέον αναφέρεται στις τιμές που προβλέπονται για την διέλευση από τα διόδια λέγοντας πως είναι ελαφρώς πιο μειωμένες απ’ ότι στην υπόλοιπη χώρα, ωστόσο οι πολίτες θα πληρώσουν τελικά παραπάνω μέσω των σκιωδών διοδίων ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξουν και τα σημεία που τελικά θα επιλεγούν για την τοποθέτησή τους.
Επίσης επισημαίνει ότι στόχος του ΣΥΡΙΖΑ αν ήταν κυβέρνηση, θα ήταν να υπάρξει εξαίρεση της Κρήτης από διόδια δημόσιων δρόμων όπως γίνεται σε άλλες μεγάλες νησιωτικές περιοχές της Ευρώπης, όπως η Κύπρος, η ΣΙκελία, η Μαγιόρκα κτλ, κάτι που όπως υποστηρίζει, στηρίζεται στον Ευρωπαϊκό Δίκαιο.
Κλείνοντας αναφέρεται στην έλλειψη πλάνου για ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία, παραδεχόμενος παράλληλα ότι ούτε επί ΣΥΡΙΖΑ υπήρχε σχετικό σχέδιο, τονίζοντας ότι ο Κ. Μητσοτάκης κάθε χρόνο υπόσχεται τη χρηματοδότηση των μελετών για το Λασίθι ενώ υπογραμμίζει ότι η τελική απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ επί του νομοσχεδίου θα γίνει όταν κατατεθεί το τελικό σχέδιο.