Τους περιορισμούς των πόρων στην κατασκευή των έργων που επανέφερε πρόσφατα στην δημόσια συζήτηση, ο υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος προκειμένου να προχωρήσουν κρίσιμες υποδομές της χώρας, ενστερνίζονται και οι Έλληνες κατασκευαστές.
Η αύξηση των επιτοκίων και του πληθωρισμού αλλά και η μείωση των διαθέσιμων εθνικών πόρων καθώς οι ανάγκες της χώρας συνεχώς μεγαλώνουν, δημιουργούν μεγάλες αβεβαιότητες για την τύχη με τον κατάλογο των έργων που δεν έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Το πιο πρόσφατο κρούσμα αυτής της πραγματικότητας, αποτελεί η επέκταση της Λ. Κύμης, ένα έργο ύψους 350 εκατ. για το οποίο αν και υπάρχει προσωρινός ανάδοχος η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ- ΑΚΤΩΡ-ΙNTRAKAT, εντούτοις αναζητούνται οι πόροι της χρηματοδότησής του. Αντίστοιχα, παραδείγματα υπάρχουν και στα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που προκήρυξε μαζικά η προηγούμενη κυβέρνηση.
Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος των κατασκευών περιέγραψε χθες από την Θεσσαλονίκη ο κ. Ντίνος Μπενρουμπή διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ, ο οποίος σε εκδήλωση για τα έργα υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα έκανε λόγο για διαγκωνισμό και «διαγωνισμό» έργων, σχετικά με το ποια από αυτά θα υλοποιηθούν. Όπως ανέφερε το στέλεχος της Μυτιληναίος, τα έργα σήμερα βρίσκονται σε ένα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον λόγω ανατίμησης των υλικών, της δυσκολίας στην εξεύρεση εργατικού δυναμικού και της γενικότερης ακρίβειας.
Αυτό όπως σημείωσε, μειώνει και το όριο των υποδομών που μπορούν να εκτελεστούν, με αποτέλεσμα τα έργα να διαγκωνίζονται μεταξύ τους γιατί τα λεφτά που υπάρχουν δεν είναι απεριόριστα. Είτε είναι εθνικοί πόροι, είτε είναι λεφτά ιδιωτών είτε ακόμη και λεφτά των ελληνικών συστημικών τραπεζών.