ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • LIFESTYLE
    • Κίνηση στους δρόμους
    • Ο Καιρός στην Κρήτη
    • Εφημερεύοντα Φαρμακεία
    • Θέμα Κρήτης 103,1 Πρόγραμμα
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    Πέμπτη, 30/10/2025 Κεντρικο Δελτιο Ειδήσεων
    Εφημερεύοντα Φαρμακεία Εφημερεύοντα   Κίνηση στους δρόμους Κίνηση   Καιρός στην Κρήτη Καιρός
    ΘΕΜΑ 103,1 LIVE
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
    • ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
    • ΜΙΛΗΣΑΝ ΣΤΟ 103.1
    • ΚΡΗΤΗ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
    • PODCASTS
    Κεντρικό Δελτίο
    ΘΕΜΑ LIVE
    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ
    Αρχική»Κρήτη»Πώς προχωρά το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά και τι συμβαίνει με τις προσφυγές

    Πώς προχωρά το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά και τι συμβαίνει με τις προσφυγές

    19/10/2023, 9:29 πμ4 λεπτά ανάγνωση
    Share
    Facebook Twitter Pinterest Reddit WhatsApp Email

    Θέμα χρόνου είναι για τον διαγωνισμό του ΒΟΑΚ να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για το βασικό τμήμα Χανιά-Ηράκλειο.

    Όπως ενημέρωσε σε χθεσινή δημοσιογραφική ενημέρωση ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, τις επόμενες εβδομάδες θα προχωρήσει ο διαγωνισμός στην τελική διαδικασία από την οποία θα προκύψει η ημερομηνία που θα αποκαλύψει ποιος θα είναι ο ανάδοχος για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ.

    Στον διαγωνισμό ο οποίος είναι σε εξέλιξη από το 2018 έχουν περάσει σημαντικα σχήματα. Τα σχήματα που διεκδικούν το έργο των 1,75 δισ. ευρώ είναι: “ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ” αποτελούμενο από τις ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

    https://f4de436b975f549d700a43a4ebd749d0.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-40/html/container.html Αυτό που επίσης έχει μεγάλη σημασία είναι οι δύο προσφυγές που έχουν κατατεθεί  από τους Δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου. Οι προσφυγές όπως έχεί γίνει γνωστό κινούνται κατά των περιβαλλοντικών όρων για την παράκαμψη Ηρακλείου και ζητείται η επαναξιολόγηση της περιβαλλοντικής μελέτης καθώς οι δύο Δήμοι ζητούν μερική υπογειοποίηση για λόγους όχλησης.

    Σε περίπτωση που ικανοποιηθεί το αίτημα των δύο Δήμων, τότε ο διαγωνισμός εισέρχεται σε περίοδο μεγάλων καθυστερήσεων καθώς θα χρειαστεί η επανυποβληθεί η σχετική μελέτη με ότι αυτό συνεπάγεται. Το ποσό που έχει εκτιμηθεί από τους Δήμους ότι απαιτείται για μια τέτοια παρέμβαση εκτιμάται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ.

    https://f4de436b975f549d700a43a4ebd749d0.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-40/html/container.html Αυτό όμως θα σημάνει και την ναρκοθέτηση των προσφορών καθώς θα πρέπει να επανυποβληθούν αντίστοιχα οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές, καθώς τα σχήματα τις έχουν καταθέσει με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα. Σύμφωνα με πηγές κοντά στη διαδικασία σε περίπτωση που οι προσφυγές προχωρήσουν ο διαγωνισμός μπορεί να φτάσει σε καθυστερήσεις που να ξεπερνούν ακόμα και το ένα έτος και τα έργα να ξεκινήσουν το 2026..

    Αναφορικά με τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης που κυμαίνεται στα 440 εκατ. ευρώ, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε πως δεν υπάρχει, τη στιγμή που μιλάμε κάποιο πρόβλημα καθώς το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης αφορά τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος που έχουν υπογραφεί. Για την χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης στο Χανιά-Ηράκλειο, προς το παρόν είμαστε εντός χρόνου με την αίρεση και πάλι της ανατροπής από τις προσφυγές των δύο Δήμων.

    Ποια είναι τα επόμενα βήματα

    Σημαντικό για τον ΒΟΑΚ και τις προσφορές για το Χανιά-Ηράκλειο είναι πως είναι το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου με μήκος 157,5 χλμ. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι προβλέπεται η κατασκευή 34χλμ σηράγγων (και για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, δηλαδή αναλογικά 17χλμ ανά κατεύθυνση).

    Το επόμενο βήμα (αναμένοντας την εκδίκαση των προσφυγών) είναι πλέον η ολοκλήρωση και βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών που όμως δεν είναι κρίσιμης σημασίας για την ανάδειξη του αναδόχου-παραχωρησιούχου. Το τελικό και πιο κρίσιμο βήμα είναι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών που θα κρίνει ποιο από τα τρία σχήματα θα κάνει δικό του το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ.

    Σύμφωνα με την εμπειρία που έχουμε από προηγούμενους διαγωνισμούς, αυτό θα απαιτήσει κάποιους μήνες. Στη συνέχεια θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος και εφόσον δεν έχουμε δικαστικές διαμάχες, θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος με την συγγραφή της σύμβασης παραχώρησης, την έγκριση της από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Επόμενο στάδιο θα είναι η κύρωση της από τη Βουλή των Ελλήνων (θα γίνει Νόμος του Κράτους) και τελικά η υπογραφή της.

    Συνολικά από ανάλογες περιπτώσεις, …μπουλντόζες πιθανότατα θα δούμε από το 2025. Αυτό γιατί και όταν υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης θα θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να ξεκινήσουν τα έργα μιας και θα απαιτηθεί από τον παραχωρησιούχο να εκπονήσει τις απαραίτητες μελέτες ενώ το Δημόσιο θα πρέπει εν ευθέτω χρόνω να του παραδώσει τις απαραίτητες εκτάσεις για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.

    Να θυμίσουμε πως το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος έχουν υπογραφεί. Το πρώτο (που είναι και έργο-ΣΔΙΤ) υπεγράφη τον περασμένο Μάιο με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και το δεύτερο πριν από ένα έτος με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ.

    ΠΗΓΗ: ypodomes.com

    Κοινή χρήση Facebook Twitter Pinterest LinkedIn WhatsApp Reddit Email
    προηγουμενοΑ. Καλοκαιρινός από Βούτες: Προχωράμε με σταθερά βήματα
    επομενο Πρωινή καραμπόλα στο ύψος της βιομηχανικής

    σχετικα νεα

    Σημαντική δωρεά εξοπλισμού φυσικοθεραπείας από τον Στέλιο Βισκαδουράκη στο Δήμο Ηρακλείου

    30/10/2025, 4:59 μμ

    Ιωάννα Δημητρακοπούλου – Κουταβά: «Χωρίς επαρκή περίθαλψη μεγάλο ποσοστό των πολιτών»

    30/10/2025, 4:45 μμ

    Θανάσης Κατσαρής: «Τον δήμαρχο ζητήσαμε να δούμε, όχι τον Πάπα… – Μας αγνοεί επιδεικτικά»

    30/10/2025, 4:42 μμ

    Βασίλης Κατσικανδαράκης: «Άδικη και ακατανόητη η απομάκρυνση του Λιμενάρχη Χανίων»

    30/10/2025, 4:40 μμ

    Γιάννης Βερυκάκης: «Είναι δεκάδες τα προβλήματα, όχι μόνο οι επιδοτήσεις»

    30/10/2025, 4:37 μμ

    Γιώργος Βενιεράκης: «Κλείνουμε τον κόμβο Σπηλίου μέχρι να πάρουμε ουσιαστικές λύσεις»

    30/10/2025, 4:35 μμ
    Ροη ειδησεων

    Ο θρυλικός Τζον Γουίλιαμς γράφει μουσική για την νέα υπερπαραγωγή του Στίβεν Σπίλμπεργκ

    30/10/2025, 5:27 μμ

    Σημαντική δωρεά εξοπλισμού φυσικοθεραπείας από τον Στέλιο Βισκαδουράκη στο Δήμο Ηρακλείου

    30/10/2025, 4:59 μμ

    Άννα Μπιθικώτση: «Στον Μπιθικώτση άκουγα απλά τη φωνή του πατέρα»

    30/10/2025, 4:49 μμ

    Ιωάννα Δημητρακοπούλου – Κουταβά: «Χωρίς επαρκή περίθαλψη μεγάλο ποσοστό των πολιτών»

    30/10/2025, 4:45 μμ

    Θανάσης Κατσαρής: «Τον δήμαρχο ζητήσαμε να δούμε, όχι τον Πάπα… – Μας αγνοεί επιδεικτικά»

    30/10/2025, 4:42 μμ

    Βασίλης Κατσικανδαράκης: «Άδικη και ακατανόητη η απομάκρυνση του Λιμενάρχη Χανίων»

    30/10/2025, 4:40 μμ

    Γιάννης Βερυκάκης: «Είναι δεκάδες τα προβλήματα, όχι μόνο οι επιδοτήσεις»

    30/10/2025, 4:37 μμ
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Soundcloud
    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

    Διεύθυνση: Οδός Η, Β.Ι.Π.Ε, 71408, Ηράκλειο Κρήτης
    Ταυτότητα

    επικοινωνια

    Email: [email protected]
    Τηλ: 2810 263260
    viber: 6972 272 278 (μόνο για μηνύματα)

    ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1

    Πρόγραμμα
    Live
    Όροι Χρήσης
    Πολιτική Απορρήτου

    Facebook Twitter Instagram SoundCloud YouTube
    • Home
    © 2025 ΘΕΜΑ ΚΡΗΤΗΣ 103,1 | All Rights Reserved

    Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

    Διαχείριση Συγκατάθεσης
    Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
    Λειτουργικά Πάντα ενεργό
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
    Προτιμήσεις
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
    Στατιστικά
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
    Εμπορικής Προώθησης
    Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
    Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
    Προβολή προτιμήσεων
    {title} {title} {title}