Ανακοίνωση σε σχέση με τις υψηλές τιμές στα υγρά καύσιμα εξέδωσε η Πανελληνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, με την επίσημανση πως τόσο η άνοδος στις τιμές όσο και η πτώση, πέφτουν με σχετική χρονοκαθυστέρηση, όπως επιτάσσουν άλλωστε οι κανόνες της αγοράς.
«Επειδή κυκλοφορούν σχόλια, ιδίως όταν σημειώνεται αύξηση τιμών όπως το τελευταίο διάστημα, ότι δήθεν ο κλάδος μας ευθύνεται για την γρήγορη άνοδο στην αύξηση των καυσίμων, προς ορθή ενημέρωση των πολιτών, παραθέτουμε τον ακόλουθο πίνακα με επίσημα πρόσφατα στοιχεία που αντλήθηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης (Παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων http://www.fuelprices.gr/) και την Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή (http://oil.gge.gov.gr) για να αποτυπώσουμε δείγμα των ρυθμών προσαρμογής» αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΠΟΠΕΚ όπου και παρατίθενται οι παρακάτω πίνακες:
Αμόλυβδη Τιμές Διυλιστηρίου | Πετρέλαιο κίνησης Τιμές Διυλιστηρίου |
1/8/2023 1,816 | 1/8/2023 1,516 |
30/6/2023 1,699 | 30/6/2023 1,378 |
Αύξηση 11,7 λεπτά / λίτρο | Αύξηση 13,8 λεπτά / λίτρο |
Αμόλυβδη Μέσες Πανελλαδικές Τιμές Λιανικής | Πετρέλαιο Μέσες Πανελλαδικές Τιμές Λιανικής |
1/8/2023 1,954 | 1,668 |
30/6/2023 1,864 | 1,580 |
Αύξηση 9.0 λεπτά / λίτρο | Αύξηση 8,8 λεπτά / λίτρο |
«Με την παραπάνω συσχέτιση της μηνιαία ανόδου τιμών αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης σε περίοδο αυξήσεων αποδεικνύεται σαφώς για άλλη μια φορά ότι, η αγορά στα πρατήρια καυσίμων λειτουργεί με χρονοκαθυστέρηση και όχι συντονισμένα με τις διυλιστηριακές τιμές» σχολιάζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία και προσθέτει:
«Τα πρατήρια διαμορφώνουν διαχρονικά τις λιανικές τιμές τους με χρονοκαθυστέρηση στην άνοδο και στην πτώση διότι έτσι επιτάσσουν οι κανόνες της ανταγωνιστικής αγοράς και όποιος αμερόληπτος παρακολουθεί την αγορά θα αντιληφθεί ότι στο σύνολο η καθυστέρηση της ανόδου των τιμών είναι μεγαλύτερη από την πτώση και μάλιστα ορισμένες φορές απορροφάται η άνοδος όταν οι τιμές γυρίσουν χαμηλά σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Ο κλάδος μας άδικα κατηγορείται ενώ εξακολουθεί να υπερμάχεται για την νόμιμη λειτουργία της αγοράς. Ασφαλώς το μείζον μέλημα του κράτους πρέπει να είναι η νόμιμη διακίνηση των καυσίμων και η εξάλειψη της παραβατικότητας, που επιβαρύνει πολλαπλώς τον καταναλωτή, το κράτος και τους οικογενειάρχες πρατηριούχους».